2.8

Dödsjakten

En Spagettiwestern med gotisk atmosfär. Kinski är Gary Hamilton, en man som efter ett längre fängelsestraff släppts fri. Nu har han bara en sak i tankarna, att hämnas. Hämnas på mannen som tog ifrån honom allt. För att utkräva sin hämnd utnyttjar han ett system av dolda katakomber.

Originaltitel E Dio disse a Caino
Alternativ titel And God Said to Cain
Regissör Antonio Margheriti
Manus Giovanni Addessi, Antonio Margheriti
Genre 70-tal, Western
Skådespelare Klaus Kinski, Peter Carsten, Marcella Michelangeli, Anthony Franciosa, Antonio Canafore, Guido Lollobrigida, Giuliano Raffaelli, Luciano Pigozzi, Lucio De Santis, Joaquín Blanco, Luigi Bonos, Giacomo Furia, Franco Gulà, Pedro Mendiconi, Furio Meniconi

2013-04-16
Ganska skitig och brutal, men åt helvete för tjatig och ointressant, och alldeles för låg machofaktor. (4/15)
wyldmammoth
2012-06-15
Jag gillade ändå filmen såpass mycket att den får en svag fyra. Kanske för att jag blev så positivt överraskad. Den kändes rätt olik andra filmer i genren. Filmen känns välgjord, kanske mest pga. bra regi, och har intressanta karaktärer, snyggt foto, bra scenografi och en väldigt stämningsfull musik. Kinski är dessutom mycket bra och att 2/3 av filmen utspelar under en stormig natt gör filmen än mer speciell.
theother
2008-07-15
Tok-Kinski som hämndlysten cowboy. Helt okej.
DanielMott
2008-06-16
Intressant spaghettiwestern från tidigare skräck"mästaren" Margheriti med bra insats av Kinski.