Dödsleken

Vista Verde High är en speciell skola med egna campusvigilanter som sätter alla som inte håller sig till deras standard på plats. Donny Lennox, skoltidningsredaktör, är den enda som vågar stå upp mot de ondskefulla vigialnterna och deras dödliga spel.

Originaltitel Dangerously Close
Alternativ titel Campus '86, Choice Kill
Regissör Albert Pyun
Manus Scott Fields, Marty Ross, John Stockwell
Genre Action, Thriller, 80-tal
Skådespelare Carey Lowell, Carmen Argenziano, Thom Mathews, John Stockwell, Karen Lorre, Dedee Pfeiffer, Anthony De Longis, Bradford Bancroft, Don Michael Paul, Miguel A Núñez Jr, Debra Berger, Madison Mason, Greg Finley, J Eddie Peck, Gerard Christopher

karlmats
2009-11-27
Känns extremt mycket som en halvtaskig 80-tals-Pyunare på gott och ont. Musiken är nog det bästa med det här, varken story eller karaktärer bjuder egentligen på nåt speciellt och det fanns inte heller något i dialogen som skymtar om Pyuns storhet. Det blir aldrig riktigt ointressant, men därmed inte heller något minnesvärt. I sann Pyun-anda får man tumma lite på realismen, som när de två turturduvorna i ena stunden går på stranden i fullt dagsljus och pratar och i nästa klipp är det skymning och ett romantiskt skimmer över hela scenen. Både stämningsfullt och skrattretande på samma gång. När eftertexterna började rulla kunde man nöjt bocka av ännu en film på mästarens repertoar. En stabil 2a.