Dödsorsak okänd

Paul dränker sin väninna Jenny, som både är hans ena väns syster och hans andra väns fästmö, bara några veckor innan hon ska gifta sig. Ingen misstänker dock något, eftersom de tror att hon drunknade. Efter begravningen avtar kontakten mellan vännerna. Tio år senare är Tim, fästmannen, gift och har barn och tillsammans med hans familj sammanstrålar vännerna på hans födelsedag. Paul har, genom julkorten Tim skickat, utvecklat sjukligt starka känslor för Deena - Tims fru - och bestämmer sig för att göra något åt saken. När han får veta att familjen ska återvända till Cold Lake, platsen där Jenny dog, har han sin plan klar.

Originaltitel Circumstances Unknown
Regissör Robert Michael Lewis
Manus Jonellen Heckler, Emily Shoemaker, Thomas Hood
Genre 90-tal, Thriller
Skådespelare Judd Nelson, William R Moses, Rhys Huber, Isabel Glasser, Phillip MacKenzie, Mikal Dughi, Pat Armstrong, William B Davis, Sheila Moore

aud
2005-06-06
Riktigt riktigt dålig, men min svaghet för Judd höll nästan på att tvinga mig till att ge den en tvåa. Otroligt oraffinerad, musiken är pinsam och spänningen obefintlig.