2.7

Dog Bite Dog

Ett chanslöst barn växer upp i Kambodjas undre värld, där han tvingas utkämpa dödsmatcher för en spottstyver. Han reduceras till ett djur, en namnlös mördare, totalt avtrubbad från allt som kännetecknar en människa. Några år senare skickas han till Hong Kong där han avrättar en domares hustru. De poliser som försöker fånga honom blir själva offer, och för den stenhårde snuten Wai utvecklas jakten till en personlig vendetta.

Originaltitel Gau ngao gau
Regissör Cheang Pou-soi
Manus Matt Chow, Melvin Li, Szeto Kam-yuen
Genre 2000-tal, Action, Kriminalare, Thriller
Skådespelare Sam Lee, Lai Yiu-cheung, Lam Suet, Edison Chen, Eddie Cheung Siu-fai, Lam Ka-wah, Pei Weiying, Yam Ho, Ask Lee, Koo Kam-wah, Lao Chi-wai, Lee Ka-wing, Chau Ka-sing

ThePatient
2010-08-14
"Och man borde avslutat filmen första gången och tagit bort de sista 20-25 minuterna." Det skulle underminerat hela poängen. Filmen lider av andra klassens skådisarbete och brist på fingertoppskänsla i bildhanteringen, men filmen som koncept är fantastisk. En bitter våldssymfoni.

2010-05-10
Detta är en väldigt bra Hong Kong film som jag rekommenderar till alla.
Zebulonm
2010-04-13
nej den va inte något vidare...
origC-J
2010-02-21
Inte helt otrevlig bekantskap, med ett flertal bra koncept. Tyvärr utnyttjas dessa inte till fullo, och filmen lider generellt av en övervikt av action kontra story, logiska glapp och dåligt underbyggda karaktärer. Ett svagt manus helt enkelt. Och man borde avslutat filmen första gången och tagit bort de sista 20-25 minuterna.
engwall
2010-02-13
huh? HAR NI GET DEN EN TVÅA ERA JÄVLA HÄDARE!!
2010-01-25
ot (9/15)
2009-10-09
Hårdkokt misär-action som emellanåt för tankarna till Park Chan-wooks Hämndtrilogi. Dessvärre känns hantverket ibland lite taffligt, vilket sänker betyget till en stark trea. (9+/15)
N-din
2009-07-26
Grymt bra film!
idaekberg
2009-06-10
cool film, men annorlunda handling. Bra!
GinNTonic
2009-06-08
Oftast överredigerad, men i några scener fick de verkligen till det. Annorlunda intrig och hela tiden intressant.