2.3

Dog Days of Summer

En kringresande man kommer till en liten by och erbjuder sig göra en miniatyr av byn. Han låter två pojkar fotografera byn åt honom.

Originaltitel Dog Days of Summer
Regissör Mark Freiburger
Manus Mark Freiburger
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Will Patton, Devon Gearhart, Colin Ford, Richard Herd, Gregory Alan Williams, R Keith Harris, Wayne Crawford, Colin Key, Megan Blake

mikaelsvensson
2009-04-14
Den här filmen är ganska medelmåttig tycker jag. Skådespeleriet når inga höjder men känns ändå ganska trovärdigt, även om jag håller med frycek om att barnen porträtteras som lite väl brådmogna. I övrigt känner jag att den långsamma berättarstilen i filmen passar väl in på manuset, som visserligen har en del tvära kast men som samtidigt inte gör någon stor sak av dessa kast. På gott och ont.
frycek
2009-04-13
en svag tvåa. skådespelet var inte så värst bra. Handlingen i slutet kändes väldigt fånig. Iden till filmen var god, men tror regissören tog sig vatten över huvudet. Påminner om "Kim novak badade aldrig i genesarets sjö" Men bara lite vagt. Barnen som det handlar om agerar som vuxna och är inte trovärdiga alls. Barn beter sig inte sådär. Barn är tjuriga och skrikiga.