3.4

Dogman

I utkanten av Rom driver Marcello en hundsalong. Lönsamheten är låg och för att dryga ut kassan langar han kokain. Samtidigt som han vill ägna all sin tid och kärlek till hundarna och sin dotter, tvingas han in i grövre kriminalitet av den storvuxna boxningsveteranen Simone, Marcellos främsta kokainkund. Nu är det upp till Marcello att ta sig ur Simones grepp, kosta vad det kosta vill.

Originaltitel Dogman
Alternativ titel Dog-man
Regissör Matteo Garrone
Manus Ugo Chiti, Matteo Garrone, Massimo Gaudioso
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Marcello Fonte, Edoardo Pesce, Nunzia Schiano, Adamo Dionisi, Francesco Acquaroli, Gianluca Gobbi, Alida Baldari Calabria, Laura Pizzirani, Giancarlo Porcacchia, Aniello Arena, Mirko Frezza, Marco Perfetti, Vittorio Russo, Gennaro Iannone

Hanness
2019-06-21
Mycket bra.
myslas
2019-06-21
En alltigenom sorglig historia där Fonte med sin insats på egen hand tar filmen till en högre nivå.
Spidde
2019-02-24
Genuint obehagligt och deppigt italienskt kriminaldrama med seg story men bra skådespel. Tittaren får inte veta mycket om vad som hänt tidigare och varför, och lite mer info hade nog gjort att jag känt mig mer engagerad. Stark trea.
emilstjernholm
2018-12-26
Mörkt, smutsigt, desperat. Garrone kan det där med att berätta om det italienska samhällets baksidor. Marcello Fonte är för övrigt makalös i huvudrollen.