3.2

Dom kallar mej Trinity - djävulens högra hand

En vildsint parodi på "Sju vågade livet". Två halvbröder försöker hjälpa några mormonska nybyggare mot några mexikanska banditer.

Originaltitel Lo chiamavano Trinità
Alternativ titel They Call me Trinity
Regissör Enzo Barboni
Manus Enzo Barboni, Gene Luotto
Genre Komedi, Western, 70-tal
Skådespelare Terence Hill, Bud Spencer, Farley Granger, Ezio Marano, Luciano Rossi, Steffen Zacharias, Dan Sturkie, Gisela Hahn, Elena Pedemonte

BjörnBandhund
2022-01-16
Tramsig film, men jag gillar ju genren skarpt. Jäkla skönt ledmotiv dessutom. Håller dock med att den är för lång. Det landar alldeles i gränstrakterna mellan 2 och 3...
HerrNenne
2021-06-05
Underhållande, ja. Den borde nog varit kortare, blir rätt utdraget.
Muhammed
2021-05-16
En snäll western som passar barn. Våldet framstår som nåt roligt genom enorma överdrifter, så det blir mycket skratt. Typ lite Helan och Halvan. Rent tidsfördriv Mao.
Norpan0
2021-04-26
Såg inte hela. Parodi? Kändes mest som en ganska dålig westernfilm.
Eldritch
2020-05-24
Det här ska alltså vara den bästa i serien? Humorn är rena rama bondgården och får Stefan och Krister att framstå som intelligenta.
2019-01-17
Det här var väl inget att hänga i granen precis, men jag får ändå en slags trevlig, nostalgisk känsla som håller filmen flytande. Ganska svag tvåa.
2016-10-18
Rolig och underhållande film som passar bäst som matiné.

2016-03-12
Dessa ljudeffekter som vart på tal innan är en anledning att se på deras festliga slagsmål i mer eller mindre i varje film dem gjort.. Har nog inte skrattat mer än jag gör när jag ser den här filmen. Och deras klockrena kommentarer till varandra gör det inte "Sämre" .. En av mina största favoriter bland deras filmer... Innan denna gillade jag inte Western filmer så mycket men nu gör jag
Zipper
2015-08-19
Segt och rätt lökigt för övrigt.
2014-12-27
När jag var yngre så kollade jag och kompisar på en hel drös av filmerna med Terence Hill och Bud Spencer. Minnet sade mig också att filmerna var riktigt underhållande och roliga. Jag måste säga efter att nu sett den igen att förutom några leende när Bud Spencer klubbar ner personer med knytnäven över huvudet så gjorde denna fim inte mycket för mig. Ännu förvirrande blir det när jag kollar runt på internet och hittar massor av positiva tankar om filmen. Vad är det jag missar?