3.2

Dom kallar mig Trinity - djävulens högra hand

En vildsint parodi på "Sju vågade livet". Två halvbröder försöker hjälpa några mormonska nybyggare mot några mexikanska banditer.

Originaltitel Lo chiamavano Trinità
Alternativ titel They Call me Trinity
Regissör Enzo Barboni
Manus Enzo Barboni, Gene Luotto
Genre Komedi, Western, 70-tal
Skådespelare Terence Hill, Bud Spencer, Farley Granger, Ezio Marano, Luciano Rossi, Steffen Zacharias, Dan Sturkie, Gisela Hahn, Elena Pedemonte

Eldritch
2020-05-24
Det här ska alltså vara den bästa i serien? Humorn är rena rama bondgården och får Stefan och Krister att framstå som intelligenta.
2019-01-17
Det här var väl inget att hänga i granen precis, men jag får ändå en slags trevlig, nostalgisk känsla som håller filmen flytande. Ganska svag tvåa.
2016-10-18
Rolig och underhållande film som passar bäst som matiné.

2016-03-12
Dessa ljudeffekter som vart på tal innan är en anledning att se på deras festliga slagsmål i mer eller mindre i varje film dem gjort.. Har nog inte skrattat mer än jag gör när jag ser den här filmen. Och deras klockrena kommentarer till varandra gör det inte "Sämre" .. En av mina största favoriter bland deras filmer... Innan denna gillade jag inte Western filmer så mycket men nu gör jag
Zipper
2015-08-19
Segt och rätt lökigt för övrigt.
2014-12-27
När jag var yngre så kollade jag och kompisar på en hel drös av filmerna med Terence Hill och Bud Spencer. Minnet sade mig också att filmerna var riktigt underhållande och roliga. Jag måste säga efter att nu sett den igen att förutom några leende när Bud Spencer klubbar ner personer med knytnäven över huvudet så gjorde denna fim inte mycket för mig. Ännu förvirrande blir det när jag kollar runt på internet och hittar massor av positiva tankar om filmen. Vad är det jag missar?
LTT86
2014-07-12
Jag vet inte varför, men jag älskar verkligen ljud effekter när man ger nån en smäll i Buds filmer. Det får mig alltid att le.
Raimo_1985
2014-01-14
Ganska tråkig men inte så jävlig som jag hade förväntat mig. Kul tokfight mot slutet och Terence Hill är inte dålig. Bud Spencer är dock som vanligt extremt träig.... Hursomhelst, jag fnissar till några gånger och blir inte förbannad = Då hade det blivit en etta.
Raggarn
2013-11-06
Den här filmen är farligt nära en 5a, men den räcker inte riktigt ända upp. Förmodligen den bästa trinityfilmen som gjorts och Hill/Spencer bjuder på smockor och handflator till höger och vänster. Slutfighten är bland det roligaste jag sett och jag kan nog ärligt säga att jag sällan skrattat mer..
sunvalley
2013-10-06
Mycket underhållande och med ett fantastiskt driv mellan Hill och Spencer. Mot slutet passeras dock gränsen till buskishumor.