Dom unga örnarna

5 medelålders män med förflutet inom Unga Örnar återses efter 30 år för att genomföra en kombinerad jubileum/protestmarsch i samband med att det lokala bruket ska läggas ned.

Originaltitel Dom unga örnarna
Regissör Kjell Sundvall
Manus Kjell Sundvall, Kjell-Åke Andersson
Genre 80-tal, Komedi, Drama
Skådespelare Ingvar Hirdwall, Iwar Wiklander, Lennart Hjulström, Kent Andersson, Niels Dybeck, Lena Dahlman, Bertil Norström

KyLLo
2019-06-27
En av Sundvalls bättre filmer. En dramakomedi om män som umgås tillsammans i naturen utan att det leder till hångel. Stark tidsanda som bara gör den mer underhållande. Här finns även det tidlösa... Hur de olika personligheterna växer fram (eller kommer tillbaka), hur situationer skapar nya situationer och tvingar männen att tänka om, det mentala spelet osv. Ofta med humor och ironi. Riktigt bra skådespelare. Ingvar Hirdwall känns så ung här. Han ser ut som Reine Brynolfsson på postern och påminner om Kjell Bergqvist i sin spelstil. En scen i filmen för tankarna till en klassisk scen i en Hitchcock-film. Mer avslöjar jag inte.
AlbinWesley
2016-03-20
Utöver att den var tråkig... så har jag inget positivt att lyfta fram heller. Kjell Sundvall går mest från bottennapp till bottennapp.