3.1

Dömd utan bevis

Den sanna berättelsen om uppfinnaren Marsh Williams som var mannen bakom ett viktigt genombrott inom modern vapenframställning.

Originaltitel Carbine Williams
Regissör Richard Thorpe
Manus Art Cohn
Genre Kriminalare, Drama, 50-tal
Skådespelare James Stewart, Jean Hagen, Wendell Corey, Carl Benton Reid, Paul Stewart, James Arness, Rhys Williams, Herbert Heyes, Otto Hulett

Paramis
2017-04-08
Kunde varit en kvart längre, men jag är en sucker för fängelsefilmer
Albion
2013-12-05
I princip en enmansföreställning av Jimmy Stewart och filmen lyfter helt och hållet tack vare hans medverkan. Kul också att se Zeb Macahan (James Arness) i en liten roll som Stewarts äldsta brorsa. På det hela taget en riktigt trivsam stund framför tv;n och betyget blir en stark 3;a, dvs 3+
Mexikanen
2011-11-22
Mycket bra och spännande film som lyfts av både Stewart och bra biroller. Vackra miljöer och bra manus. Betyget slutar på en fyra.
NHL
2008-04-02
Intressant porträtt av Carbine Williams, och Stewart är som sagt alltid sevärd.
Czechflash
2008-03-03
Jimmy Stewart tackar man aldrig nej till. Filmen kunde varit bättre, men blev allt intressantare och historien lades upp på ett bra sätt. Stark trea.
Kurosawafan
2005-12-19
bra drama och bra fängelseskildirng att ställa i högen med chaingang och de andra, stewart levererar alltid
Bomkia
2005-08-24
Ganska bra historia, och Stewart funkar alltid.