2.6

Domino

Den nästan sanna historien om dottern till skådespelaren Laurence Harvey, Domino Harvey, som övergav sin karriär som professionell modell för bland annat Ford Models och ett liv i lyx i Beverly Hills för att försörja sig som prisjägare.

Originaltitel Domino
Regissör Tony Scott
Manus Richard Kelly
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, 2000-tal, Biografi
Skådespelare Delroy Lindo, Christopher Walken, Mickey Rourke, Dabney Coleman, Lucy Liu, Mena Suvari, Brian Austin Green, Jacqueline Bisset, Keira Knightley, Ian Ziering, Stanley Kamel, Kel O'Neill, Edgar Ramírez, Lew Temple, Riz Abbasi, Mo'Nique, Macy Gray, Joe Nunez

Skapad 2019-12-15 av ZkilfinG
Ännu en film baserad på verkliga händelser, ännu en film med anti-hjältar, ännu en film som låter tilltalande i teorin, men håller den verkligen vad den lovar? Domino, vars liv filmen är bas...   Läs mer »

Robkiller
2018-04-18
Risig handling och kass regi, men hyfsade skådisar gör att det inte blir helt värdelöst ändå...
dudson
2017-11-28
Sicket ytligt skräp. Dom verkat trott snabba löjligt tuffa" klipp skulle göra den cool. Blev enbart patetiskt. Och den där Domino var en satans bitch.
Zipper
2015-04-05
Man kämpar så mycket för att filmen ska vara cool att det blir skrattretande löjligt ganska snart. Minus för att den är så rörig också och alldeles för lång!
Dadpat
2014-11-28
Rörig historia, rörigt berättat...
2014-11-21
Tony Scott var, vid denna tiden, en av Hollywoods mest modiga, intressanta och coola filmskapare. Denna film levererar fantastiska prestationer vad gäller foto, klippning, musik, skådespelare, manus och regi. Detta är en 2 timmars njutning för mig.
yrkeschaufföre
2014-11-18
Jag såg den på bio och tydligen somnade jag så nu när jag såg om den var det en helt ny upplevelse. Tyvärr inte en bra sådan. Jag gillar Keira men det räcker inte långt.
LordKaoz
2014-11-11
Hade högre förhoppningar på filmen, storyn är fantastisk men inte riktigt välspelad och framförallt levererar man den i hackigt format rent bildmässigt känner jag. Men den bör ses helt klart.
Almgren
2014-07-14
Tony har här samma bildspråk och berättarteknik som jag avskydde i Pelham 123, manuset är onödigt krångligt och innehåller flera scener som kunde skippats vilket alltså betyder att filmen är på tok för lång och den känns oerhört pretentiös... MEN. Det jävligaste av allt är att jag tycker att det funkar. Filmen är intressant, bra och snygg. Jag störde mig på mycket, den kunde ha varit en halvtimme kortare och gjorts mycket tightare och man kunde ha skippat hela tv-teamet, Walken och Ian och Brian - men storyn knyts ihop till slut och när det oväntat häftiga och roliga slutet kommer tycker jag till och med att Tonys hackiga slow-motion och värdelösa actionklippning PASSAR IN. Ja, jag vette fan... Den är inte dålig, och det är inte bara "en film".
Raimo_1985
2014-04-05
Jag måste vara skoningslös mot det här skräpet.
Andreas_
2013-08-26
Detta är tyvärr den store Tony Scotts plump i hans CV, detta är ren dynga från fånigt manus till hans idé till nyskapande filmkonst. färgskalan på filmen är katastrofal, manuset är katastrofalt, Tony Scotts idé att göra någon typ av "jag har ätit syra och vill göra en film" som ska likna en rockvideo som MTV kan sända med cool musik till, är totalt fiasko. Sen så gör ju inte saken bättre för filmen att den mest irriterande kvinnliga skådisen som någonsin satt sin fot i Hollywood Keira Knightley får spela huvudrollen...Jag höll på att få ett migränanfall så fort hon öppnade käften och började gapa om någonting, det enda den tjejen har är en platt mage...så jag är sjukt besviken eftersom Tony Scott är/var en riktigt bra regissör och har aldrig gjort en dålig film innan denna dynga till film, och han hade kunnat göra den så mycket bättre utan allt flum och en kass Keira i huvudrollen. Enda behållningen i filmen, som gör att den går att se, är Mickey Rourke som aldrig gör en besviken, samt även Edgar Ramirez. Så detta blir endast en svag 2:a från mig och jag varnar alla som inte vill slösa bort 2 timmar av sitt liv på skräp, undvik denna till varje pris.