2.4

Don Angelo är död

En maffialedares älskarinna har blivit misshandlad och gärningsmannen jagas och en blodig hämnd ska utkrävas. Kort efter det att jakten påbörjats utbryter ett brutalt gängkrig...

Originaltitel The Don is Dead
Regissör Richard Fleischer
Manus Christopher Trumbo, Michael Philip Butler, Marvin H Albert
Genre Action, Kriminalare, 70-tal
Skådespelare Robert Forster, Anthony Quinn, Frederic Forrest, Al Lettieri, Angel Tompkins, Charles Cioffi, Jo Anne Meredith

mahasarakam
2017-12-20
Hyfsad maffiathriller men uselt överspelad på sina håll. Anthony Quinn räddar dock filmen. Han är alltid bra.
NoWireHangers
2013-08-18
Håller med de föregående. Det börjar rätt bra men sen blir det mer rörigt och jag började tappa uppmärksamheten. 2+
inchris
2012-10-14
Hittade denna idag på stadsmissonen, begagnad. Har hört att den ska vara en kopia på Gudfadern fast sämre. Har inte sett den än och återkommer med betyg.
jimmyringo
2010-01-18
Den första timmen var bra, sen så tappade jag intresset. Dock ett plus för skådisarna.
Czechflash
2003-10-03
En helt ok maffiafilm som kunde ha blivit riktigt bra, men som blir lite rörig och ger inte den känslan som Scorseses maffiafilmer ger. Skådespelarna passar bra in och det är en sevärd film.