Don Juan DeMarco

En ung man som utger sig för att vara Don Juan kommer till New York för att leta efter sin förlorade kärlek. Efter att ha försökt ta livet av sig hamnar han på en mentalinstitution för utredning.

Originaltitel Don Juan DeMarco
Regissör Jeremy Leven
Manus Jeremy Leven
Genre Komedi, Drama, Romantik, 90-tal
Skådespelare Marlon Brando, Johnny Depp, Faye Dunaway, Géraldine Pailhas, Bob Dishy, Rachel Ticotin, Talisa Soto, Marita Geraghty, Richard C Sarafian, Tresa Hughes, Stephen Singer, Franc Luz, Carmen Argenziano, Jo Champa, Tommy 'Tiny' Lister

2017-10-23
Jamesa
2017-03-05
Minns denna som riktigt dåligt, gick inte att se.
2016-10-29
Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig. Filmen i sig är väl helt okej men det är nog ingen film jag skulle kunna tänka mig att se flera gånger.
2016-02-02
Charmig och lite kul. Blir ganska fint mellan Brando och Dunaway.
2014-11-17
Romantisk, charmig och livsbejakande och detta trots att som helhet består denna film av ett rätt så svagt manus. Den som dock håller liv i filmen och är hela filmen är en bra och intressant Johnny Depp. Sorgligt är det att två legender som Marlon Brando och Faye Dunaway inte kan leverera starkare rollprestationer.
Raimo_1985
2014-06-05
Småtrevlig och rolig bagatell som har en del kul stunder :) Trodde att det skulle vara värsta skiten, men det är det inte. Det var bland det sista osedda jag hade hemma häromdagen, låg i ett skåp, dammigt videoband inspelat från tv. Tror det legat där i 4-5 år. Men nu har jag sett den :D
Podpolkovnik
2014-02-16
Bra film i bra tempo med bra skådespelare. Vad mer kan önskas? Möjligen en något mer fyllig handling.
ViolaIngeborg
2013-02-23
Otroligt smörig, men ytterst underhållande!
Heeliiaa
2012-12-15
Helt underbar! Johnny är så otroligt charmig
Mikka
2012-04-17
Har sett om den här och den håller fortfarande. Filmen är vacker, rätt så charmig och inte så lättsam som den kan tyckas vid en första anblick (det finns flera budskap). Skådespelarna gör bra ifrån sig och Faye Dunaway är fantastiskt charmig. 4-