Don't Come Knocking

Under produktionen av sin senaste film lämnar en åldrande cowboy-skådis scenen för att åka på en resa för att finna sig själv.

Originaltitel Don't Come Knocking
Regissör Wim Wenders
Manus Wim Wenders, Sam Shepard
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Tim Roth, Sam Shepard, Sarah Polley, Jessica Lange, Eva Marie Saint, Gabriel Mann, Fairuza Balk, Marley Shelton

Skapad 2019-11-10 av ByronBlue
När jag ikväll satte mig ner i soffan för att se filmen Don't Come Knocking var det utan större förväntningar. Jag visste bara att Tim Roth hade en mindre roll och eftersom han är en av mina fa...   Läs mer »

andmoreagain
2017-10-30
Inte jättedålig men tycker ändå inte den förmår att få en svag trea. Typisk för Wenders men segheten och indie-känslan känns påklistrad.
sirkurt
2013-03-17
Riktigt fin film med en intressant historia och spännande karaktärer gestaltade av ett antal lysande skådespelare. Tycker kanske att den blir något utdragen men gillar ändå det långsamma tempot vilket historien kräver.
Hengman
2010-03-04
Det är en bedrift att göra en såpass bra historia så opersonlig och seg. Tråkigt, synd!
tvamvarg
2009-12-13
Skön men kanske inte så mycket mer. Shepard och Lange är ju bra som bara den dock.
ACmeC
2009-12-12
fan va ball erosagape
erosagape
2009-12-09
"En myckwet bra film och kanske ser min pappa den och kontaktar mig. Fast inte kommer jag att kasta ut soffan för det, även om det blir något speciellt", tänkte jag skriva - och så sökte han kontakt med mig idag!
origC-J
2009-12-09
Första halvan är fantastisk, där Wenders fantastiska förmåga att skapa oerhört snygg, melankolisk film verkligen kommer fram. Tappar betydligt i andra halvan, som är avgörande storymässigt. Hela filmen är ju lite av en lightversion av "Paris, Texas", men saknar många av den filmens bärande kvalitéer. Framförallt känns Tim Roths karaktär ganska överflödig. Sam Shepard gör däremot en mycket fin insats, filmen sjunker när han inte är med. Sevärd, stark trea.
divaad
2009-12-09
Inte alls lika bra som jag tyckte Paris, Texas var..
swampblues
2009-12-09
Ödslig och vacker film med bra musik.
Razzel
2009-12-08