2.6

Don't Drink the Water

Året är 1961, platsen Sovjetunionen. Kalla kriget är ett faktum. En familj söker skydd på den amerikanska ambassaden efter att ha blivit jagade av polis och beskyllda för spioneri. Väl inne på ambassaden verkar det svårare att ta sig ur knipan än vad de först trott eftersom ambassadören är på tjänsteresa i USA och lämnat allt ansvar i händerna på sin totalt inkompetente son.

Originaltitel Don't Drink the Water
Regissör Woody Allen
Manus Woody Allen
Genre Komedi, 90-tal
Skådespelare Woody Allen, Michael J Fox, Edward Herrmann, Julie Kavner, Josef Sommer, Mayim Bialik, Dom DeLuise, Austin Pendleton

Tonti
2014-04-07
Puttrig tv-film som är trevlig men högst försumbar i sin ambition. Allen och Kavner är ett kul par men annars känns det ofta lite väl platt. Trots det fullt godkänd.
Dele
2014-02-21
Lättsam och smårolig komedi av Allen som ändå får bedömas som en bagatell. Bjuder dock (som brukligt är) på en del roliga scener och flertalet riktigt kul repliker.
AddeColciago
2012-10-07
Som en filmatisering av en medioker föreställning.
Wridmuld
2012-09-13
Å nämen fan fy för fan vad jävla dålig den här var! Nämen fan! Vaffan?

2011-11-24
Kraftigt underskattad, svinrolig fars gjord för TV, baserad på Allens pjäs.
Jodokast
2010-08-22
Typisk mellan film av Woody.
Rune2000
2010-06-03
En mycket underhållande satir som tappar sin sting emellanåt. Lyckligtvis lyckas denna fantastiska ensemble att ro filmen i land med sin charm.
AudreyHorne
2010-05-19
ojdå, det var ett riktigt farsartat storpolitiskt kammarspel man bjöds på här minsann.. riktigt roligt emellanåt, med många sköna och knasiga karaktärer. ibland kändes dock allt en msula överlastat..
labi
2010-04-03
Dom DeLuise som prästen är största behållningen i denna lågbudgetmellanfilm som Woody gjorde för televisionen. Härliga replikskiften mellan Woody och den alltid lysande Julie Kavner. Kul att få se Michael J Fox i en Woody Allen-produktion dessutom. Inget mästerverk, men helt klart värt en titt och ett måste för alla hardcore-fans!
Quartz
2008-05-11
gillar man inte när woody är neurotisk i allmänhet både som skådis och regissör så ska man INTE se denna :) jag har inget emot honom på något sätt (samlare av hans filmer) så jag gillar denna. men den är inget speciellt egentligen och landar bara på en rutinerad woody-3:a