2.1

Don't Knock Twice

En skuldmedveten mamma försöker desperat att återanknyta till sin tonåriga dotter, Chloe, som har tillbringat större delen av sitt liv som fosterbarn. En natt beslutar Chloe och hennes pojkvän att det skulle vara en bra idé att besöka ett hus som sägs vara hemsökt av en fruktansvärd vandringssägen. Knackar du en andra gång på husets dörr kommer häxan och tar dig. För att bevisa att detta bara är trams, knackar Chloes pojkvän på dörren och till slut även Chloe själv. Men det kan ha varit det mest dumdristiga beslut de någonsin har tagit, för snart förvandlas deras tillvaro till en levande, plågande mardröm.

Originaltitel Don't Knock Twice
Regissör Caradog W James
Manus Mark Huckerby, Nick Ostler
Genre Skräck, 2010-tal
Skådespelare Katee Sackhoff, Lucy Boynton, Richard Mylan, Nick Moran, Pascale Wilson, Javier Botet, Pooneh Hajimohammadi, Sarah Buckland, Jordan Bolger, Ania Marson, Callum Griffiths

amam
2020-08-07
Monstret var väldigt bra iom att de aldrig visar det riktigt men visar tillräckligt för att man ska få en hum hur den ser ut. Sen så gillade jag skådisinsatserna med. Helt klart sevärd om man vill se en lite segare men välproducerad film. Svag trea.
Halofreak92swe
2018-07-29
Lite seg och B och rätt så kasst skådespel, men hade ändå en rätt creepy feeling över sig.
Zok
2018-03-24
Detta var oberört segt och tråkigt.
Jamesa
2018-02-03
Ok uppbyggd och lagom irriterande, men kom att bli seg och obestämd. Svag 2:a.
vonadel
2017-11-12
Det här var en märklig upplevelse. Delade upp tittningen i två omgångar. Den första delen vi såg tyckte jag var riktigt lovande. Tyckte man byggde upp det bra, gillade "the creature" och Sackhoff var bra. Så det var med spänning jag satte mig för att se sista delen. Vilken besvikelse! Vad hände? Verkligen dålig avslutning! 4/10
F-M-J
2017-07-31
Slutet var ett stort minus på en redan haltande historia. Knappt godkänd, uselt skådespel dessutom.
Murvel48
2017-07-12
Förtexterna var bra men sen sket det sig. Det var så mörkt i rutan att det mer kändes som radioteater.
Tatty
2017-07-12
Tyckte filmen känns lite sådär obehaglig och faktisk spännande men slutet var så dålig att man inte förstod vad som hände. Funderade i ett tag om jag förstod och sen tror jag att jag förstod ändå. Men skum slut iaf.
starsky
2017-07-10
Bra produktion och effekter men hon med barnet var för jäkla dålig skådis. Och manuset är väl lite bristfälligt, men men.
TheHorrorfan
2017-03-20
Bra film, trots att jag inte riktigt gillade det förhastade slutet. Men ändå bra. Stark 3:a.