Hot Pursuit

Den kvinnliga polisen och paragrafryttaren Cooper får i uppdrag att eskortera Daniella Riva till Dallas för att hon och hennes man ska ge vittnesmål i rättegången mot knarkkungen Vicente Cortez. Efter en serie av missöden drivs de två kvinnorna ut på rymmen, och med gangsters och korrupta poliser i hälarna rullar galenskapen kors och tvärs genom Texas.

Originaltitel Hot Pursuit
Regissör Anne Fletcher
Manus David Feeney, John Quaintance
Genre Action, Komedi, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Reese Witherspoon, Sofía Vergara, Matthew Del Negro, Michael Mosley, Robert Kazinsky, Richard T Jones, Benny Nieves, Michael Ray Escamilla, Joaquín Cosio, John Carroll Lynch, Jim Gaffigan, Mike Birbiglia, Vincent Laresca, David Jensen, Marcus Lyle Brown

wasteoftime
2017-05-02
Att det här inte är bra är det väl inte mycket att bråka om. Men SÅ dåligt som man kan få för sig att det borde vara, är det ändå inte. Speciellt om man läser bland kommentarerna här. Det första som slog mig var hur kort Reese Witherspoon faktiskt är. Det har jag nog aldrig upplevt förut. Men, för att fokusera lite på filmen, visst, det är inte bra, och det är klyschigt. Men det är väl en helt okej slötittar-rulle ändå med några småroliga scener, men inget asgarv direkt. 0,7 på SH-skalan.
Zok
2017-02-05
Så dåligt detta var. Måste nog vara något av det sämsta jag har sett. Det gick ju knappt att härda ut hela vägen. Vergara och Witherspoon var ren katastrof.
Murvel48
2017-01-21
Den här går in på min tio i topp-lista på de sämsta filmerna jag sett. Witherspoon är som vanligt helt hopplös i en komediroll. Och manuset är ju helt imbecillt.
dafreakish
2017-01-20
Klyschfest med Witherspoon och Vergara som spelar kanske filmhistoriens mest irriterande duo i ett sexistiskt platt fall. Skrikigt, urdumt och helt skrattlöst. Denna "komedi" kvalar in på listan över 2015 års absolut sämsta filmer.
Grillo
2016-11-25
Inte fullständigt värdelös. Okej tidsfördriv, några skratt och mycket irritation.
HerrNenne
2016-09-04
Det finns mycket gnäll och kritik om den här filmen när man läser kommentarerna, men för att komma bort från all negativitet så tycker jag att man inte får glömma bort att filmen faktiskt bara är knappt en och en halv timme lång.
snyltare
2016-07-06
Två är ett snällt betyg, men jag gillar ju Reese Witherspoon. Även Sofia Vergara är sympatisk i Modern family, men här var hon ganska nyanslös. Hela filmen var nyanslös, skrikig och lite svår att hänga med i. Witherspoons karaktär var inte alls charmig, och så byggde alla skämt på fördomar. Nej, inget vidare.
uncle_funk
2016-05-01
Wow... Jag har sett en del dåliga komedier, men denna tar priset..
Zipper
2016-01-24
Humorn bygger nästan enbart på fördomar, men Reese Witherspoon är en komedienne av rang och räddar filmen från platt fall.
MinotaurKing
2015-12-22
ganska kul film faktiskt.