2.7

Don't Worry Darling

Alice och Jack har turen att bo i det idylliska samhället Victory, en experimentell företagsstad för de män som jobbar med det topphemliga Victory-projektet och deras familjer. 1950-talets samhällsoptimism försvaras av deras VD, Frank – lika delar företagsvisionär och livscoach – och genomsyrar allt i det dagliga livet i den tätt sammanknutna ökenutopin.

Originaltitel Don't Worry Darling
Alternativ titel Dont Worry Darling
Regissör Olivia Wilde
Manus Katie Silberman, Carey Van Dyke, Shane Van Dyke
Genre Drama, Thriller, Mysterium
Skådespelare Florence Pugh, Harry Styles, Chris Pine, Olivia Wilde, KiKi Layne, Gemma Chan, Nick Kroll, Sydney Chandler, Kate Berlant, Asif Ali

F-M-J
2022-12-12
Krossa patriarkatet! (LOL).
Spook
2022-11-13
Att Harry Styles fick 3M och Florence Pugh bara fick 700K ($) för denna filma Är pinsamt... Florence är det enda som räddar den här filmen från en 2:a. Förutsägbar film som hade varit riktigt bra om den kom för 20 år sedan.
Zok
2022-11-10
Tråkig film som aldrig engagerar.
jack_jack_jack
2022-11-07
Väldigt snygg och bra skådisinsatser men så många logiska luckor och obesvarade frågor. Inte på ett "öppet slut"-sätt, mer ett "äh vi hade bara med den här weirda grejen i början för att öka stämningen lite, men varför är det random små jordbävningar ibland? Fuck do we know".
ellisario
2022-11-05
Visuellt sjukt snygg och Florence Pugh är fantastisk som vanligt men vad handlar den egentligen om? Vad vill man ha sagt med den? Det behöver också påpekas att det är inget fel alls på Harry Styles skådespeleri, en mycket duktig amatör.
Ghostface
2022-11-04
Man känner igen filmens konflikt, bra tempo och välspelad men vad leder den fram till?