Door in the Floor

En berömd barnboksförfattare har några år tidigare mist sina två söner i en bilolycka. Han och hans fru har försökt att komma vidare i livet efter denna tragedi och har nu en liten dotter, men trots detta är frun deprimerad och har väldigt svårt att glömma vad som hänt. För att få någon form av reaktion från sin fru, för att få henne ur detta tungsinne, så anställer han en sextonårig pojke, som är väldigt lik en av sönerna, i hopp om att på så sätt få frun att "vakna". Fruns reaktion blir dock inte som han tänkt sig.

Originaltitel The Door in the Floor
Regissör Tod Williams
Manus Tod Williams
Genre Komedi, Drama, 2000-tal
Skådespelare Jeff Bridges, Kim Basinger, Jon Foster, Elle Fanning, Larry Pine, John Rothman, Harvey Loomis, Bijou Phillips, Mimi Rogers

Skapad 2005-02-02 av Berglomi
En familj i spillror, efter att deras två tonårssöner omkommit i en hemsk bilolycka, har flyttat till en ny stad med sin dotter för att få en ny start i sin relation. Pappan Ted, spelad av Jeff B...   Läs mer »

Murvel48
2017-11-02
Ännu en John Irving-roman som inte funkar så bra som film.
2016-10-23
Jag hade extremt låga förväntningar när det gäller denna film men den är faktiskt ganska bra och underhållande. Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig. Svag 4:a.
KirkDouglas
2015-02-08
Jag saknade stringens i storyn men den hade sina humoristiska stunder, signum för John Irvings prosa. Kymigt med de incestuösa undertonerna i Marion och Eddies relation.
Dele
2014-12-10
Historien är relativt intressant och här finns en finstämd ton samt några kul detaljer, men speciellt tagen blir jag inte.
Werim
2014-04-26
Det här är en annorlunda med väldigt speciella karaktärer. Storyn är intressant i sig men filmen utspelar sig inte så bra som den borde. Helt okej ändå.
Gumsamumsa
2013-08-02
Trååååååååååkig!!!
RichardEk
2013-07-25
Film som biter sig fast och som man minns lång tid efteråt. Filmerna som bygger på Irvings böcker gör ofta, om inte alltid det (Garp och hans värld, Hotel New Hampshire osv.), kanske för att de aldrig håller sig inom en genre, utan är en blandning av komedi, tragedi, drama. Jeff Bridges och Kim Basinger är utmärkta skådespelare som här har ett genomtänkt manus att jobba mot och slutet som lämnar en del frågetecknen lämnar också utrymme för publiken att lägga in sina egna tolkningar. Kanske är det därför filmen biter sig fast?
picklessmulan
2013-04-15
En enkel film som är rätt tråkig men ändå lyckas fånga mitt intresse. Intressant att se en familjemisär på detta vis. Skådisarna gör helgjutna insatser.
jeremy_jones
2013-03-26
Filmens material är vida överlägsen utförandet. Den är långt ifrån ointressant, men jag satt ändå och önskade att den skulle ta slut vid fler än ett tillfälle - och det är inte godkänt i min bok. (2/6)
annihilat0r
2012-04-29
"Door in the Floor" är en avig berättelse, genomförd i en poetisk anda. Den är skör och följer inga mått. Upplevelsen är svår, mörk och intressant. Alla skådespelarna sköter sina karaktärer väl. Det vore allt för trassligt att hitta en målgrupp, då filmen mest sköljer över och snabbt är förbi. Inga tydliga budskap fastnar permanent. Jag kan tro att filmen fungerar för tunga ensamma stunder när man behöver hjälp att få fart på tårkanalerna. När man behandlar sin sorg, kanske efter en närståendes bortgång. När man vill reflektera över sin egen svärta.