3.4

Door to Door

Baserat på den sanna historien om Bill Porter, en dörrförsäljare som är född med en hjärnskada vilket försvårar hans vardag väsentligt. Ibland är de sanna hjältarna av vår tid de som inspirerar oss, inte genom mänskliga överdåd, utan helt enkelt genom att vägra ge upp, trots till synes oöverstigliga hinder. Detta tillsammans med den värdighet som dessa människor visar i sitt dagliga liv gör dom till hjältar. Bill Porter är en av dem.

Originaltitel Door to Door
Alternativ titel Bill Porter
Regissör Steven Schachter
Manus Steven Schachter, William H Macy
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare William H Macy, Kyra Sedgwick, Helen Mirren, Kathy Baker, Joel Brooks, Michael Shanks, Woody Jeffreys, Romy Rosemont, Nancy Lenehan

Skapad 2005-01-31 av LaLana
Bill Porter är en vuxen, arbetslös man som bor hos sin mor. Skälet till den situationen är att han lider av en cp-skada och det i ett femtiotalets USA där orden ”handikappad” och ”arbete” fö...   Läs mer »

2011-10-02
Trodde den skulle vara riktigt ostig, men det håller
jerker_dahlman
2011-07-21
bra feelgood-rulle, ganska förutsägbar men ändå mysig
Christofer
2009-03-08
Macey gör en riktigt bra prestation som Bill Porter. Annars är inte Macey direkt nån favvoskådis för egen del. Visst är det en vacker historia, men det nedtonade tempot gör att man ibland skruvar på sig och undrar om det inte ska hända nåt mer intressant snart. När man gör en film som denna så bör man porträttera en mer spännande personlighet, som dessutom levt ett mer händelserikt liv än vad Bill Porter verkar ha gjort.
tarroja
2008-09-24
Tycker den var mysig, perfekt feelgood-film! Inte över cheesy heller.
Stan
2008-09-24
såg en stund. vad är det här för sentimentalt dravel?
kus
2008-09-24
Bra skådespeleri och bra soundtrack verkligen en "måbra" film
jonbo
2008-09-24
Väldigt trevlig om än ganska lättviktig i sina stunder. Men Macy gör resan värd en hel del.
finkan
2008-07-18
fin film med bra skådisar
Förenäs
2008-07-17
Visst är Macy (och Mirren) bra som vanligt men som många andra sagt så räcker det inte till, manuset är inte tillräckligt bra och det engagerar inte på ett sätt som det borde kunna ha gjort.
Death
2008-07-17
Stark 2:a. William H. Macy är som vanligt skitbra men storyn griper aldrig riktigt tag samtidigt som musiken är enerverande övertydlig och pretentiös. Med en bättre story hade det här kunnat bli bättre.