2.6

Dorothy Mills

Psykiatrikern Jane Morton, som nyligen förlorat sin son i en drunkningsolycka, tar sig an fallet Dorothy Mills. Dorothy som bor på en avskärmad irländsk ö där religion och tradition har starkt inflytande över de få invånarna står anklagad för att misshandlat ett barn medan hon passade honom. Snart efter Janes ankomst börjar mystiska händelser inträffa när ön och dess invånares mörka förflutna börjar nystas upp.

Originaltitel Dorothy Mills
Alternativ titel Dorothy
Regissör Agnès Merlet
Manus Agnès Merlet, Juliette Sales
Genre Drama, Mysterium, Skräck, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Carice van Houten, Gary Lewis, David Wilmot, Gavin O'Connor, Jenn Murray, Sean Stewart, Eamonn Owens

2016-11-11
Riktig kalkonfilm!
Netza
2015-01-17
Filmen lurar ner en i klyshiga och förutsägbara stigar så man sitter och tänker "Suck, nej!" Men sedan gör filmen en annorlunda vändning av varje villospår och det görs helt okej. All in all lite annorlunda berättelse och jag gillar att det utspelar sig på en Irländsk ö. Bra utfört, bra skådespelarinsatser, svag fyra.
TheHorrorfan
2014-07-17
Helt okej. Ingen skräck, men mysterium/thriller.
FUR
2012-10-18
Carice van Houten är vacker och duktig, och Jenn Murray gör en helt fantastisk skådespelarinsatts, men jag vet inte om jag tyckte särskilt bra om filmen i sig. Själva upplösningen kändes lite otillfredsställande på något vis. Men ja, det ska bli roligt att se vad det blir av Murray.
missbaath
2012-09-17
Tyckte denna faktiskt vad ganska så bra :). Eftersom jag gillar de mer ovanliga skräckisarna så gick denna faktiskt hem hos mig. Det enda jag kan tycka var lite minus var att den var en aning seg, man liksom satt och väntade på om någon besatthet skulle avslöjas eller vad flickan nu led av. Men slutet var faktiskt ganska så bra :). Jag ger denna en svag 3a, för tycker den inte ska ha en 2a för så kass var den inte.
Kajsa91
2011-07-28
Gillade den verkligen! Man fick tänka, undra och fundera hur allt ligger till. Och flickan spelade även riktigt jävla bra!
Angeliana
2011-07-10
not my cup of tea. Började riktigt bra, men sedan föll det mer och mer. I slutet var jag bara så irriterad på manuset att jag gav upp helt. Första delen förtjänar en trea, men blev så frustrerad att betyget hamnar på en 1a.
Petrify
2011-07-04
Helt okey thriller!

2011-07-02
Engagerar inte speciellt mycket och filmen saknar trovärdighet och logik. Känns som den är inspirerad av Wicker Man, men inte når upp till samma standard.
Chrome
2010-05-08
Bra idé, men den skulle gjorts betydligt mer skrämmande.