2.7

Double Jeopardy

En kvinna blir oskyldigt dömd för mordet på sin egen man. När hon suttit av sitt fängelsestraff och återfått friheten har hon bara två mål för ögonen; det ena är att finna sin son och det andra är att hämnas på den man som satte dit henne.

Originaltitel Double Jeopardy
Regissör Bruce Beresford
Manus David Weisberg, Douglas Cook
Genre Drama, Action, Thriller, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Tommy Lee Jones, Ashley Judd, Benjamin Weir, Jay Brazeau, Bruce Greenwood, Annabeth Gish, Roma Maffia, John Maclaren, Michael Gaston, Gillian Barber, Daniel Lapaine, Babs Chula, Spencer Treat Clark

Skapad 2019-12-08 av Rollywood
När Libby (Ashley Judd) blir oskyldigt anklagad för mordet på sin make (Bruce Greenwood) så tvingas hon spendera sex år i amerikanskt fängelse. Hon lyckas sedan bli villkorligt frigiven under ö...   Läs mer »

HerrNenne
2020-09-05
Okej film som känns väldigt 90s-daterad. Jag var dock en aning distraherad så kan inte helt stå bakom mitt betyg.
dudson
2019-08-09
Söt som socker är Judd men ingen vidare skådis iaf. Ploten funkar rätt okej då skurken är överjävligt slemmig & obehaglig. Sen fina mysiga miljöer i new orleans sätter betyget snäppet högre" Synd att filmen har fail scener som t,e,x på båten, Sen den otroligt korkade scenen med polisen på hästen doooh doooh..2+
sodomiten
2018-11-04
Logiken spricker helt och hållet när mordoffret, som ska vara död, dyker upp senare i filmen mitt i rampljuset.
karlmats
2018-07-28
Den här drog alltså in 170 miljoner dollar i biointäkter redan på 90-talet? Det är ju faktiskt ganska imponerande med tanke på hur intetsägande den var. Lite spänning lyckas man skapa, men handlingen känns ganska ogenomtänkt och Ashley Judd bär inte upp filmen tillräckligt bra. En ganska svag badding och en Tommy Lee Jones som redan gjort den här rollen en gång när han spelade in Jagad känns ganska trött. 2an är given.
Galivan
2017-09-29
Hade totalt glömt den här filmen, men jag hade tydligen sett den förut. Den är ett exempel på amerikanska filmer från slutet av 90-talet med en speciellt distanserad stil. Trots att det ska vara thriller så känns allt helt på låtsas, Ashley Judd är ju som en robot och ler för det mesta. En scen på en färja är bland det konstigaste som hänt på film,vad som ens försöks åstadkommas är helt oförklarligt. Folks motiv är ogenomtänkt och utan grund och actionscener uppstår och utvecklas i en slumpmässig anda. Upplägget är ett tydligt Jagad-upplägg, med Jones i samma roll. Outgrundligt dåligt.
deswhip
2017-09-23
Filmen är ok, välgjord på många sätt men känns väldigt standardmässig.
DukeIgthorn
2017-03-05
Det är lustigt att se dessa 90-tals-thrillers! Filmen är på många sätt välgjord, med både ett genomtänkt manus och fina miljöer. Men samtidigt är karaktärerna i det närmaste karikatyrmässiga, och handlingen så enormt förutsägbar, med sina tillrättalagda vändningar enligt standardmallen. Känns som att man sett filmen flera gånger innan.
2016-10-02
Underhållande, spännande och välspelad thriller (om man nu bortser från Tommy Lee Jones som gör sin gamla vanliga roll utan någon som helst inlevelse). Filmen är ganska udda på sina ställen men det är bara en fördel. Svag 5:a.
NoWireHangers
2016-03-24
Knappast särskilt trovärdig, men underhållande. Judd är bra i huvudrollen.
Johjt
2015-07-19
90 tals thriller när det är som bäst! Älskar såna här filmer, det är något motför dagens skräp..