3.3

Downton Abbey

Familjen Crawley, ägare till det edwardianska lantgodset Downton Abbey, blir överraskade av ett storslaget kungligt besök och får hantera utmaningarna som kommer med det.

Originaltitel Downton Abbey
Regissör Michael Engler
Manus Julian Fellowes
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Hugh Bonneville, Laura Carmichael, Jim Carter, Raquel Cassidy, Brendan Coyle, Michelle Dockery, Kevin Doyle, Michael C Fox, Joanne Froggatt, Matthew Goode, Harry Hadden-Paton, Rob James-Collier, Allen Leech, Phyllis Logan, Elizabeth McGovern

8teria
2019-11-30
Vidrig film.
snurr
2019-10-08
Lagom mysig, både mamma och jag tyckte den levererade vad den skulle. Inget över förväntan, men ändå precis det man förväntade sig. En stabil 3:a!
emmacecilia
2019-10-04
Skämskudde-dåligt stundtals! För många historier parallellt och för många som huxflux blev förälskade i vilt främmande människor. Plus ointressant huvudstory. Inte många rätt, tyvärr.
ulpe01
2019-10-02
Älskade serien, men tycker inte att det här når upp till samma nivå. Det är dock riktigt nice att återknyta bekantskapen med karaktärer jag saknat och musiken i början ger mig fortfarande rysningar. Hade kanske gillat den bättre som en julspecial i två delar, men om jag ser den igen kanske jag ändrar mig.
päronanton
2019-09-29
Downtown Abbey är fantastiskt! Älskar tv serien och denna!
myslas
2019-09-17
Det är kul att stifta bekantskap med de här karaktärerna från den magnifika serien igen men som film funkar det inte fullt ut. Framförallt för att man försöker kränga in vad som skulle fått utrymme under en hel säsong tidigare i vad som är tid för två avsnitt. Kan inte säga att jag är besviken ändå, det finns mycket att underhållas av.