1.6

Downtown Heat

En man vars familj har blivit mördad är ute efter hämnd. Polisen tar hans hjälp för att spränga gangsterbossen Radecks brottsorganisation

Originaltitel Ciudad Baja
Alternativ titel La Punta de las víboras
Regissör Jesus Franco
Manus Michael Katims, Jesus Franco
Genre Action, Thriller, 90-tal
Skådespelare Mike Connors, Josephine Chaplin, Oscar Ladoire, Craig Hill, Philippe Lemaire, Lina Romay, Robert Long, Steve Parkman, David Fulton, Antonio Mayans

Ondskapt
2017-04-26
Virrig 90-talare från den gode Jess som trots saxofoner och en punkig Lina Romay aldrig riktigt lyfter.
2012-08-14
Olidlig att ta sej igenom! Franco har gjort mycket skit! och detta var en av dom.(
NoWireHangers
2010-07-15
Nej det här var verkligen ett bottennapp. I princip ingen Franco-känsla och storyn verkar helt poänglös, såvitt jag kunde förstå. Hade filmen varit textad hade man kanske kunnat hänga med i handlingen, men det är lite svårt när hälften av skådespelarna pratar med sådan brytning att man inte förstår vad de säger. Förutom Lina Romays absurda utstyrsel hade jag verkligen ingenting ut av att se den här filmen.
tilapia
2008-01-08
francos sista "riktiga" film (inspelad på riktig film och med en riktig marknad i åtanke). sedd för var den är är det en helt okej liten gangster/deckar/noir-patisch i francotappning. bara en sån sak att man får se en 40+ lina romay som punkare!