1.8

Doxa

Sanna söker upp sin sjuka pappa i Malmö. Hon misstänker att faderns sjukdom hänger samman med det företag han tidigare arbetat på. Tillsammans med sin bästa väninna Jessica börjar Sanna på egen hand undersöka vad som egentligen inträffat och varför. Efter hand konfronteras hon direkt med de ansvariga personerna... För Sanna är denna process inte bara en fråga om upprättelse och att hitta sanningen, utan också en nödvändig resa för att göra upp med sitt förflutna, och att få styrkan att gå vidare i livet. Valet mellan denna uppgörelse och att fortsätta livet tillsammans med sin stora kärlek, pojkvännen Jon, blir en central fråga i filmen.

Originaltitel Doxa
Regissör Leif Magnusson
Manus Leif Magnusson, Kristian Levring
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Eva Rexed, Cilla Jelf, Torkel Petersson, Freddie Wadling, Pernilla August, Lena Granhagen, Björn Gustafson, Anders Ahlbom, Jonas Karlsson, Tanja Ellgård, Philip Zandén

Xenox
2012-07-04
En dålig film, inte sevärd.
larox
2012-04-20
riktigt dålig, inte alls värd att ödsla tid och kraft på - men jag hoppades på en vändning - som aldrig kom!
Intro
2010-02-19
Trodde den skulle vara bra, men där fick jag på nosen!
Bonebreaker
2009-10-20
Jag plågade mig igenom den.
Clementoni
2008-08-15
Den var inte så bra som jag hade hoppats på.
Ola_Schubert
2007-08-24
Terroristpropaganda och ingenting annat! Synd för det skulle verkligen behövas ett antal svenska filmer med vettiga vänsteranalyser.
tenguzame
2006-10-28
Freddie är ju med! Men filmen var ganska kass tyvärr.
NoWireHangers
2006-09-15
Svenskt försök till thrillervariant av Erin Brockovich. Oavsiktlig komisk höjdpunkt är när en av karaktärerna kissar på sig. Bra att Lena Granhagen gjort comeback men hon är inte med så mycket och borde göra bättre filmer.
Malfunction
2006-07-23
Vad fan är detta?
Mr_AG
2006-07-17
en av få filmer som jag har stängt av innan jag har sett klart den. det säger det mesta.