1.9

Dr. Dolittle

Då Dr. John Dolittle var liten hade han en fantastisk förmåga: andra hörde bara "maju", "mu" eller "bä" när djuren sade något, men lille John kunde föra långa samtal med sina fyrbenta vänner. Idag är John en respekterad läkare och bryr sig inte om det slags nonsens - tills han plötsligt återfår sin gåva att förstå djurens språk.

Originaltitel Doctor Dolittle
Regissör Betty Thomas
Manus Hugh Lofting, Nat Mauldin, Larry Levin
Genre Komedi, Familjefilm, 90-tal
Skådespelare Eddie Murphy, Ossie Davis, Peter Boyle, Oliver Platt, Richard Schiff, Jeffrey Tambor, Kristen Wilson, Kyla Pratt, Raven-Symoné, Steven Gilborn, Erik Dellums, June Christopher, Norm MacDonald (röst), Albert Brooks (röst), Chris Rock (röst), Reni Santoni (röst), John Leguizamo (röst), Julie Kavner (röst), Garry Shandling (röst), Ellen DeGeneres (röst), Brian Doyle-Murray (röst), Phil Proctor (röst), Jenna Elfman (Röst), Gilbert Gottfried (röst)

2017-12-22
Söta djur, men annars nej!!
2017-01-25
En av favoriterna när man var grabb! Har inte sett den på åtskilliga år nu men skulle gärna se om den!
RadioSaga
2015-08-02
Underhållande, mysig och en alldeles utmärkt familjefilm!
2014-11-21
Eddie Murphy får mycket skit för sina skådespelarinsatser nu för tiden och majoriteten stämmer säkert men här sköter sig han bra. Den största tillgången här är dock inte Murphy utan de talande djuren och de som gett sina röster till dem. Ofta är de riktigt kul och barn älskar detta(även jag). Kul och underhållande!
Dutch
2014-02-20
Mysig men ändå ganska jobbig, ok barnfilm.
ocbgb
2013-01-27
En fyra för marsvinet
socorro
2012-09-27
Doctor Dolittle var väl när den kom den bästa Eddie Murphy filmen på många år i mitt tycke. Trean är inte långt borta för hur dumt det än är så kan jag inte låta bli och skratta både en och annan gång.
beia
2012-08-28
Hur kan den ha 1 i filmtipset betyg? SÅ mysig film!
Xenox
2012-07-20
Svag trea. Okej barnfilm.
tommysotis99
2012-06-27
gillar den äldre och längre filmen som jag såg 1971 på saga biografen i Umeå bättre men den här funkar himmla bra den me..den gamla är ungerfär 2 - 3 timmar lång