1.5

Dr. Dolittle 5 - Lucky gör Hollywood osäkert!

Maya Dolittle har gett upp sina veterinärdrömmar och åker till Los Angeles, där hennes förmåga att kunna prata med djur gör att hon får jobb som programledare för en djur-talkshow tillsammans med den berömda arvtagerskan Tiffany Monaco. Men just när Lucky börjar få heta känslor för en riktigt renrasig goding tröttnar Maya på Tiffanys knäppa idéer. När Maya har gett upp dyker Lucky, hans nya flickvän och en hel hög av deras djurkompisar upp och slingrar, fladdrar, travar och flyger till hennes hjälp.

Originaltitel Dr. Dolittle: Million Dollar Mutts
Alternativ titel Dr. Dolittle 5, Dr. Dolittle Goin' Hollywood, Dr. Dolittle: A Tinsel Town Tai
Regissör Alex Zamm
Manus Daniel Altiere, Steven Altiere
Genre 2000-tal, Komedi
Skådespelare Kyla Pratt, Jason Bryden, Karen Holness, Tegan Moss, Brandon Jay McLaren, Sebastian Spence, Doron Bell, Norm MacDonald (röst), Jaime Ray Newman (röst), Phil Proctor (röst)

StureStenhög
2010-11-01
Den här filmserien lider verkligen av Air Bud-problemet, efter fem filmer kan man faktiskt inte längre spela på överraskningsmomentet. Det känns inte riktigt trovärdigt att det fortfarande finns folk som inte har hört talas om familjen Dolittle och deras speciella förmåga. Den här gången är ju också Maya så fruktansvärt naivt dum att man inte kan göra annat att hoppas på att det går åt helvete för henne, det är ju inte mer än hon förtjänar. Lite allmänt moraliserande drar också ner betyget farligt nära en etta, men jag gillar ju djuren trots allt
Bruneholm
2010-01-08
En fruktansvärt värdelös och hyper amerikansk smörja som nästan är obehagligt dålig.