2.3

Dr. Goldfoot and the Bikini Machine

Den onde Dr Goldfoot har uppfunnit en sorts kvinnliga robotar som ska charma rika män och övertyga dem att skriva över sina tillgågar till dem så att Dr Goldfoot kan lägga beslag på dem.

Originaltitel Dr. Goldfoot and the Bikini Machine
Regissör Norman Taurog
Manus Elwood Ullman, Robert Kaufman, James H Nicholson
Genre Komedi, Science Fiction, 60-tal
Skådespelare Vincent Price, Frankie Avalon, Fred Clark, Dwayne Hickman, Susan Hart, Jack Mullaney

Filmgalning
2013-03-28
Igor! You idiot! En film jag hade älskat när jag var i 10-års åldern men som inte riktigt håller idag.
Dele
2009-11-08
Egentligen ganska fånig komedi gjord med glimten i ögat. Mycket är uselt, men medvetet gjort så: sterotypa karaktärer, övertydlig dialog och händelsepresentation samt usla effekter. Men det är ganska kul så länge man inte tror att denna film försöker vara bra på riktigt. Själv tycker jag att den långa bil / motorcykel / spårvagns jakten på slutet är rätt kul. Titellåten är rätt skoj den också.
2008-06-22
Vincent Price – check, kalkoncharm – check, bisarr humor – nope (fjantig skitbuskis), sleaze – nope (familjefilm). Två av fyra... (4-/15)
jssfrk
2007-10-08
What the hell just happened!?
kungkalas
2007-04-16
Riktigt kass humor med dåligt genomförda slapstick-scener, men storyn är finemang och Vincent Price rätt cool. Dessutom är ju titellåten en redig hit!
Vintersomn
2006-07-30
Halvrolig. Men inte så mycket mer faktiskt.
karhu81
2006-04-09
Underbart fånig.
dlundh
2003-03-12
Vincent Price är tyvärr enda behållningen av filmen. Slutet är en lång, meningslös och inte särskilt rolig jakt gjord helt utan finess - som mycket annat i filmen. Finns på en fin DVD-utgåva och titellåten är av The Supremes!
NoWireHangers
2003-02-02