1.9

Dr. Jekyll and Mr. Hyde

Dr. Jekyll och Mr. Hyde är en klassisk legend om människans dualitet. Dr. Henry Jekyll är en framgångsrik vetenskapsman som uppfinner en vätska som ska kunna urskilja kriminella drag hos människor. När han testar drycken på sig själv genomgår han en skrämmande förvandling. Han tappar all känsla för moral och blir euforisk och halvgalen - Mr. Hyde.

Originaltitel Dr. Jekyll and Mr. Hyde
Regissör Paolo Barzman
Manus Paul B Margolis
Genre 2000-tal, Skräck
Skådespelare Dougray Scott, Krista Bridges, Tom Skerritt, Danette Mackay, Cas Anvar, Ellen David, Vlasta Vrana, Kathleen Fee, Susan Almgren, Adrianne Richards, Ian Finlay, Arthur Holden, Kathleen Mackey, Craig Thomas, Lita Tresierra

AlbinWesley
2013-08-24
Okej det är en sak att modernisera och skriva om berättelsen för en annan tid, eller för den delen tolka fritt men ändå behålla tematiskt innehåll - det är en helt annan sak att skriva VÄRLDENS SÄMSTA FILM och det gjorde de visst här.
martineden
2010-12-26
Bland det värsta jag någonsin sett!! Helt meningslös nyinspelning av det gamla konceptet. Ingenting fungerar! Jag bara önskar att NÅGON kunde göra en filmatisering trogen boken. Uselt!!
EricMorrison
2010-01-26
Den var riktigt dålig.
ziferN
2009-07-04
Har inte sett dom gamla men denna gick att se på.
hippieshark
2009-06-01
ett modernt rättsfall fungerar inte, och för min del får man gärna hålla sig till boken. Om man inte vet vad dr jekyll and mr Hyde går ut på från förut, hjälper inte denhär filmen en särskilt mycket - men man uppskattar den troligen mer då.
benjamin
2008-08-23
mm...
keitaro
2008-08-08
Hm. Är det bara EN person som sett den här filmen? Ovanligt. Jag ska kolla på den ikväll, hoppas att den är bra. Jag älskade boken!
Lukinx
2008-07-31
Något seg. Det känns som en sådan här klassisk story bör arbetas mer med för att man ska känna att man inte har sett det förut.