2.1

Dracula 2001

Den gamle vampyrjägaren Abraham Van Helsing driver numera en exklusiv antikhandel i London under namnet Matthew Van Helsing. Hans assistent är den unge Simon, som Van Helsing lärt upp och fostrat som sin egen son. Men Simon känner inte till Van Helsings verkliga bakgrund, ålder eller namn. Och han känner inte till vad som egentligen ligger gömt i silverkistan inne i det rigoröst säkerhetsomgärdade kassavalvet.

Originaltitel Dracula 2000
Alternativ titel Wes Craven Presents Dracula 2000
Regissör Patrick Lussier
Manus Joel Soisson
Genre Action, Thriller, Skräck, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Gerard Butler, Christopher Plummer, Jonny Lee Miller, Justine Waddell, Vitamin C, Jennifer Esposito, Omar Epps, Sean Patrick Thomas, Danny Masterson, Lochlyn Munro, Tig Fong, Tony Munch, Jeri Ryan, Shane West, Nathan Fillion, Jonathan Whittaker

2018-10-05
Sicken kalkon!
LenWidleheyt
2018-04-09
Så dålig är den inte. :) Sköna 90-talsvibbar!
2018-02-27
Den här filmen är pinsam dålig!!!
2016-10-29
Ingen höjdare.
BrutusBeefcake
2016-08-29
Några få trevliga scener gör inte upp för hur uselt detta faktiskt är. Hur kunde manuset gå igenom? Katastrof. (2+/15)
Starlette
2016-01-19
Gerard Butler! Hahahahah. Tur han blivit både snyggare och blivit erbjuden bättre roller. Denna ligger nog långt ner på hanns meritlista, om han nu ens tar med den.
2014-10-30
Skönt att för omväxlings skull slippa se Dracula med slängkappa och stora uppspärrade ögon med dessa överdrivna teatraliska gester som hör till de klassiska versionerna av vår favoritvampyr. Istället har den mörke fursten fått en modern sexig touch, men är ändå ondskefull. Att han dessutom också har följe av sina sexiga vampyretter är ett plus.
jingoo
2013-08-20
Så dålig att den blir underhållande. Kul med en massa skådisar kända från TV och en ung Butler.
menschenfeind
2013-05-01
Det märks verkligen hur moderna de tyckte att de var när de gjorde Dracula 2000.
Murvel48
2013-04-11
Den började inte så illa men utvecklades så småningom till ett riktigt bottennapp. Vilket dåligt skådespeleri.