2.2

Dracula, Prisoner of Frankenstein

Dr. Frankenstein har skapat sitt monster men har större planer än så. Han ska återuppliva Greve Dracula och med hjälp av honom erövra världen.

Originaltitel Drácula contra Frankenstein
Alternativ titel Dracula vs. Frankenstein
Regissör Jesus Franco
Manus Jesus Franco, Paul D\'Ales
Genre 70-tal, Skräck
Skådespelare Dennis Price, Howard Vernon, Fernando Bilbao, Alberto Dalbés, Geneviève Robert, Paca Gabaldón, Britt Nichols, Anne Libert, Josyane Gibert

2018-03-09
Hoppsan! Franco zoomar som aldrig förr, och det är väl egentligen mest det som händer. Vernon är stenhård som Dracula - det lilla man får se av honom, och slutstriden är verkligen underbart usel. Den uppmärksamme kan även skymta någon bröstvårta, mer naket än så är det inte. Annars är det mest tråkigt och dumt - fantastiskt dumt. Och värre än så kan det så klart vara. (5+/15)
craptastic
2014-02-18
Mycket zoom, förbaskat dialoglös och makalöst fult smink. Var beredd på en stark final.
Raggarn
2012-04-02
Det är faan snudd på om jag inte hade gjort det här bättre själv. Det här är så genomdåligt så jag vill bara gå och dö. För det första är det typ 17 repliker i filmen, man har ingen aning om vem nån är eller varför dom är med. Sen dyker det upp en 148 cm jävla varulv som ska hjälpa till att ta kol på monstren. Det enda han lyckas göra är att klösa till Frankensteins monster lite grann innan han oförklarligt springer därifrån. Nej USCH!!!
3DDaniel
2007-07-07
gillar den inte.
idd
2006-12-27
franco flippar till med alla de gamla monstrena i samma rulle (jepp, varulven dyker oxå upp!) å lyckas väl halvbra.. tempot är lite segt men kameraarbetet är spännande nog att hålla intresset uppe - aldrig förr har jag sett så många omotiverade in- å utzoomningar helt utan fokus, samt en massa vevanden å halva huvuden i dialoger.. inte ett enda naket bröst med för ovanlighetens skull vilket jag ser som e plus i kanten! detta kunde blivit riktigt bra men slutat på ett godkänt..