2.4

Dracula Untold

Historia och mytologi blandas när berättelsen om Prins Vlads liv blir film. Legenden från Transsylvanien som blev Dracula i folksagorna...

Originaltitel Dracula Untold
Regissör Gary Shore
Manus Matt Sazama, Burk Sharpless
Genre Drama, Action, Skräck, Fantasy, Krig, 2010-tal
Skådespelare Luke Evans, Sarah Gadon, Dominic Cooper, Art Parkinson, Charles Dance, Diarmaid Murtagh, Paul Kaye, William Houston, Noah Huntley, Ronan Vibert, Zach McGowan, Ferdinand Kingsley, Joseph Long, Thor Kristjansson, Dilan Gwyn, Mish Boyko

sodomiten
2019-12-15
En 2:a för att jag gillar temat. Men det är bara en b-action som hade kunnat vara så mycket bättre. Men kul att se Charles Dance och shyssta effekter, så en 2:a.
kanemura
2019-11-10
Jag var inställd på riktig dynga, speciellt då den inte har Keanu Reeves som 47 Ronin har. Med den inställningen blev jag faktiskt positivt överraskad. Lite douchigt ibland men väldigt lätt att titta på och föredömligt kort.
92axha10
2018-12-18
Skräp. Har inget att göra med Dracula. Försöker vara episk och kopiera GoT. Skippa denna.
2017-12-10
Nä, den här filmen var inge vidare....
vonadel
2016-10-06
Nja, om det nu skulle vara en prequel till Universal Monsters Universe gick det väl sådär. Det kanske inte blir så nu bara för det. Hade vissa tendenser till att kunna bli något, men blev inte riktigt så. Ok, men inte mer. 5/10
2016-08-15
Hahaha, herrejösses! Första halvan funkar väl hyfsat med hjärndöd CGI-fantasy-action. Inte särskilt bra (alls) men fortfarande med ett visst underhållningsvärde och ett par småcoola scener. Sedan vete fan vad som händer. Det finns en patetisk distanslöshet över det hela, och det känns som att Shore & co är helt övertygade om att de har skapat filmhistoria. Jag slits mellan vånda och glädje där jag kryper ner bakom skämskudden. Och värre blir det. Hela spektaklet landar trots allt på en svag tvåa. (4/15)
fridenpaden
2016-07-13
Bara cgi hela filmen. Dötråkigt.
GinNTonic
2016-05-29
Den har sina stunder, men största delen av filmen är väldigt medioker tyvärr. Den känns lite stressad, CGI:n är för plastig och actionscenerna ganska trista. Den har ett par dramascener som är bra, fotot är stiligt ibland när miljöerna är verkliga och jag gillar de flesta skådisarna, men filmen som helhet är tyvärr långt ifrån oförglömlig. Läste just om att detta tydligen är starten på en Universal Monster-franchise i värsta Marvelstil. Oj oj oj vad det kommer dunderfloppa.
DrJW
2016-05-08
Jag menade INVISIBLE Man, skrev fel...
DrJW
2016-05-08
Då man såg I, Frankenstein 2014 så hade man ingen förtroende på den här filmen som kom samma år. Senare så fick man reda på att det planerades att göra en reboot på Universal Monsters, som t.ex. Dracula, Frankenstein, Wolf Man, Creature from the Black Lagoon, The Mummy, Dr. Jekyll och Mr. Hyde och The Invincible Man, och att dem kommer vara i samma universum och att de kommer att bli en stor crossover a´la Avengers style. Och den här var deras första film. Så nu har man checkat in den och den var inte så dumt, sannerligen bättre än I, Frankenstein (som INTE är en del av reboot Universal Monsters, tack och lov!). Dock så var den här en rätt ljummet start för deras reboot-franchise, den här såg mer ut som en direkt till DVD-rulle trots att den här har gått på bio (men den blev ingen kassa succé direkt). En svag 3:a, har en bra handling, men i slutändan så var den här ok. Förhoppningsvis så blir den kommande Mumien-filmen med Tom Cruise en bättre start för franchisen, men vi får se...