2.2

Draculas hus

Dr Edelman försöker hjälpa Dracula, genom att dämpa hans blodlust och sedan bota honom helt. Medan behandlingen pågår dyker en man oväntat upp på mottagningen, med en helt annan, men lika skräckinjagande, åkomma. Och utanför är fullmånen på väg upp...

Originaltitel House of Dracula
Alternativ titel The Wolf Man's Cure
Regissör Erle C Kenton
Manus Edward T Lowe Jr
Genre 40-tal, Science Fiction, Skräck
Skådespelare Lon Chaney Jr, John Carradine, Martha O'Driscoll, Lionel Atwill, Onslow Stevens, Jane Adams (I), Ludwig Stössel, Glenn Strange, Skelton Knaggs

Skapad 2019-12-20 av von_fantasy
Vad ska man säga? När man trodde att man hade sett allt inom 'Skräck från 30-40' så trodde jag inte mina ögon när jag såg den här filmen. Draculaserien är sedan länge utdragen och neddrage...   Läs mer »

2014-11-23
Detta är en film som lever upp mer tack vare sin härliga filmidè än att det är en bra film. För mig som dock älskar de klassiska skräckfilmsfigurerna är detta riktigt underhållande. Här får man inte bara ta del av Dracula utan också The Wolfman och Frankensteins monster. En härlig skräckblandning som för mig förtjänar en stark 3:a i betyg. 3+
lehtonen
2010-09-29
Det finns så många "Öh va?" i mitt huvud att jag inte vet var jag ska börja
deppen
2010-07-25
En av de sämre "monsterfilmerna" från Universal. Hajjar inte varför den heter House of Dracula när det är Wolf Man är med mer, och Frankenstein lika mycket som Dracula. Löst, tunt manus. En av de sämre Dracula i John Carradine också fö.
ernils_l
2010-07-22
För att använad ett av Nostalgia critics uttryck: "This has been another...pointless moment!" Vad var poängen med Frankensteins monster? Eller den ilskna pöbeln? Varför var huvudpersonen varulven, när titelrollen är Dracula? Fullkomligt bisarrt hopkok av Universals gamla monster, dock helt utan kvalitet. Det finns så många som är bättre, undvik den här.
Dele
2008-03-04
En småtafflig och överdramatiserad soppa som kanske borde ha stannat på idéstadiet.
FrågaEwa
2008-03-04
Fast varför ''House of DRACULA''? Det var inte så mycket Dracula.
FrågaEwa
2008-03-04
Rätt så charmig i sin uselhet.
ThePhantom
2007-12-11
Det är härligt att se att många nämner karaktären Steinmuhl i sina kommentarer, han spelas ju av ingen mindre än den legendariske Skelton Knaggs!
AndyK
2007-08-09
Bara en dum anledning att göra om allt igen. Ush så dåligt. Sämst i Dracula/Frankenstein/Wolf Man serierna.
Narcissa
2007-05-11
Riktigt spännande! Chaney funkade superbra som Varulven, blev imponerad av hans skådespeleri! Dracula var väl inte direkt i samma klass (...) men övriga roller var väldigt intressanta, ville veta mer om dem! Synd om Frankensteins monster, som bara blir återupplivad i parti och minut för att sedan dö ännu en plågsam död. Filmen innehöll dimma, en söt katt, arga bybor, ett coolt laboratorium, dunkla grottor och allt annat som gör livet värt att leva. En solklar fyra.