2.9

Draft Day

Sonny Weaver Jr, general manager för Cleveland Browns, är under press från ägaren att agera och lyckas lägga händerna på förstavalet i den stundande NFL-draften. Det givna förstavalet tycks vara Bo Callahan, quarterback från University of Wisconsin. Callahan har just vunnit Heisman Trophy och är namnet på allas läppar, men är han rätt man att leda Browns till efterlängtade framgångar?

Originaltitel Draft Day
Regissör Ivan Reitman
Manus Scott Rothman, Rajiv Joseph
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Kevin Costner, Jennifer Garner, Denis Leary, Frank Langella, Ellen Burstyn, Josh Pence, Chadwick Boseman, Tom Welling, Arian Foster, Terry Crews, Sean Combs, Griffin Newman, W Earl Brown, Patrick St Esprit, Wade Williams, Sam Elliott, Rosanna Arquette

Körsbär
2018-03-01
Det filmen har fokus på är själva traden och det är de jag gillar med den, det dära förhållandet med Jennifer Garner känns väl inte direkt troligt. Men det är inte därför jag gillade filmen heller, följer inte NFL men däremot NHL och uppläggen är inte långt ifrån varandra så man förstår ju principen i vad dom gör. Älskar sport och sportfilmer som denna :)
Olof_Gronlund
2017-08-16
Kändes lite som att se en halv film, man vill ju ha den amerikanska historien om hur det går för laget efter draften, eller att den baseras på en sann historia så man får facit. En slät film jag lär glömma inom kort tid.
Ramza
2017-08-13
Ganska bra film men själva ämnet i sig är för ointressant för att jag ska kunna engagera mig.
annihilat0r
2016-06-05
Detta är en ganska intressant skildring av den amerikanska fotbollens "Draft Day". Kul att Kevin Costner kämpar vidare, trots att livet går mot sitt slut.
HerrNenne
2016-02-19
Gör ett kompetent jobb i att visa allt som försiggår bakom kulisserna på ett så här stort idrottslag, sen får man väl ta det med en nypa salt. Det som saknas lite är väl själva fotbollen, men men.
Salvation_Mind
2015-05-18
Får en svag trea, lite för slätstruken och enkel.
Bomkia
2015-02-27
Jag gillade känslan och pacingen och Costner funkade riktigt bra. Kanske lite väl tillrättalagt framåt slutet, men det får man ta. 4-
Sir_Lord
2015-02-20
Eftersom jag gillar NFL så dras väl betyget upp ett snäpp men jag tycker den var riktigt bra! Lite schysst hollywoodifiering kan man ta ändå. Även kul med cameos på gamla NFL spelare
AlaRegularis
2015-01-23
Spännande och underhållande film fylld med bra skådeseplare, som ger en bra inblick bakom kulisserna i NFL under draften. Flera roliga NFL-cameos också.
Gustav8
2015-01-11
Väldigt underhållande film. För den som gillar amerikansk fotboll kan det inte bli bättre.