1.7

Dragon Day

Efter att ha blivit vräkt från sitt hem måste en före detta NSA-agent ta sin flykt till sina föräldrars stuga i skogen, medan en stor cyberattack pågår i USA.

Originaltitel Dragon Day
Alternativ titel Invasion Day
Regissör Jeffrey Travis
Manus Jeffrey Travis, Matt Patterson
Genre Drama, Science Fiction, Thriller, 2010-tal
Skådespelare William Knight, Scoot McNairy, Eloy Méndez, Åsa Wallander, Kaiwi Lyman, Jenn Gotzon Chandler, Richard C Jones, Ethan Flower, Hope Laubach, Dennis Delsing, William Ngo

Xeno
2018-01-02
Helt ok drama. Handlar inte så mycket om cyberkrig rent tekniskt (vilket jag hade hoppats) utan mer om konsekvenserna av det. Rätt uselt skådespeleri i omgångar och tyvärr också en del tråkiga färdsträckor i storyn. Men på det hela taget en spännande rulle.
Johan685
2014-10-30
Cool idé. Men alldeles för dålig budget. Med större budget hade man kunnat göra det till något bra.
2014-10-06
Det svenska omslaget ger direkt vibbar om att detta var en halvtaskig kopia på de större Olympus has fallen / White House Down som kom häromåret. Men tji fick jag när det visade sig att det istället var en helt okej dramathriller om ett fullt tänkbart scenario. Hög konspirationsfaktor och faktiskt rätt spännande. Den låga budgeten märks oxå tyvärr av även om det ej är tal om någon popcornaction och vissa delar känns inte helt genomtänkta. Jag tror dock detta hade passat utmärkt att göra en serie av med denna film som pilotavsnitt.
Paramis
2014-09-21
Ganska ok. Inte så värst trovärdig dock.
*Bea*
2014-06-26
Intressant tanke bakom filmen, men genomförandet är uselt!
Robkiller
2013-09-21
Kina invaderar USA med hjälp av fullständig kontroll över all elektronik utrustning i USA tillverkad i Kina (vilket är det mesta). Även om idén är ovanlig i filmsammanhang och hade kunnat blivit intressant; så blev det här rätt så uselt. Kassa skådisar, dålig regi och när det mesta som händer i filmen känns irrelevant så blev det inte mycket av det här alls...