2.7

Dragonheart

För länge sedan, när de eldsprutande drakarna härjade, levde en ung och stolt riddare. Hans historia är ett magnifikt äventyr om mötet med det ovanligaste och mest fantastiska väsen som någonsin har funnits på denna jord.

Originaltitel Dragonheart
Regissör Rob Cohen
Manus Charles Edward Pogue
Genre Action, Fantasy, Äventyr, 90-tal
Skådespelare Dennis Quaid, Dina Meyer, Julie Christie, Pete Postlethwaite, David Thewlis, Jason Isaacs, Brian Thompson, Sean Connery (röst)

deswhip
2019-03-03
Den här filmen var aldrig bra från början och den har åldrats till att bli ännu sämre. Nu känns den otroligt pajjig faktiskt.
2018-02-27
Inte så tokig alls!!!

2017-11-21
Hva fan va dette. Dette er noe av de dårligste jeg sett i hele livet mitt. Fins i stort sett ingenting positivt å si om denne filmen. Löjligt manus, dårlig story og dårlige skuespillere. At dette kan bli film er utrolig!? Denne skulle vært med på filmtipset sämsta lista. Uten tvil!
2017-10-21
Jamesa
2017-06-22
Minns denna som helt ok,snygg och kan definitivt ses.
2016-10-20
Nja. Att se Dragonheart med vuxna ögon har sina komplikationer, för detta är klart en film för en ung publik. Problemet ligger inte i miljöerna, humorn eller hela riddaräventyret som sådant, utan att drakjäkeln låter precis som James Bond.
gjoob
2016-01-06
Barndomsminnen... Vet i tusan vad jag skulle tycka om den idag, men nu får den en nostalgisk trea.
Brouhaha
2015-12-04
"I am the last one!" på Sean Conneryska. 10/10 direkt. Jag var jäkligt skeptisk i början då den gav intrycket av att vara en seriös film, då den var alldeles för löjlig för det. Men snart inser man att det är på skoj. RIP Pete ändå, du bar denna film.
F-M-J
2015-04-13
En stor dos charm gör denna klyshiga fantasy saga till en angelägen upplevelse. Detta tar dig bortom finrummen och prettofacken i cinematiska sammanhang och låter dig njuta av fjantiga men välkomna one-liners i miljöer man suktar efter att vara i. Svag trea.
2014-11-21
Ett härligt fantasyäventyr som tar med oss till en värld av drakar. Har du kvar den minsta uns av barnslighet(det behöver inte vara mycket) så sätt dig tillsammans med dina barn eller syskons barn. Du kommer att ha lika kul som de om inte ännu roligare. Specialeffekterna är fantastiska liksom Dennis Quaid(drakdödaren) och Sean Connery(draken). Kul! 3+