1.9

Dragonlance: Dragons of Autumn Twilight

Efter fem års sökande genom Krynn efter bevis på gudarnas existens, samlas en grupp äventyrare åter på tavernan. En barbarkvinna med en magisk stav leder dem vidare i sitt sökande och de blir snart indragna i ett krig mot Takhisis (The Queen of Darkness) och hennes drakar. Efter en roman av Margaret Weis och Tracy Hickman.

Originaltitel Dragonlance: Dragons of Autumn Twilight
Regissör Will Meugniot
Manus George Strayton
Genre Animerad, 2000-tal, Action, Äventyr, Fantasy
Skådespelare Michael Rosenbaum (röst), Kiefer Sutherland (röst), Lucy Lawless (röst), Fred Tatasciore (röst), Michelle Trachtenberg (röst), Rino Romano (röst), Jason Marsden (röst), Neil Ross (röst), Marc Worden (röst), Phil LaMarr (röst)

2019-01-27
Jag tycker nog den funkar....
Kurosawafan
2012-07-02
Dungeons & Dragons!!!!! Nostalgi men tyvärr: En "tecknad serie" för Barn...
Totenkopf
2012-04-22
Nja filmen kändes som den var gjord på 70-talet, Nu är vi bortskämda med betydligt bättre animeringar.
Filmprettot
2011-08-04
Den här filmen skulle behöva vara dubbelt så lång, och bättre tecknad.
Rrakkma
2010-08-10
The shameful destruction of one of the most famous fantasy rpg series/books ever.
Bomkia
2009-08-06
Dåligt. Inte fullt så dåligt att ge den en 1a men den kommer nära. Varenda gång de uselt animerade dragsoldaterna hoppade in i bild så tappade jag nästan sugen att se filmen. 2-
FilmGuden
2009-06-07
Trist Fantasy, trotts tempot och det ganska glada humöret. Alltid kul med Kiefer Sutherland, men det hela är bara slappt genomfört.
Tolke
2009-04-26
Inte alls värd att se enligt mig. Helt seg och handlingen var dålig. Gillade inte alls hur som hade gjort den.
Zhatan
2008-11-11
Lite lustig är den ju, säkerligen inte värd en trea egentligen men gillar man fantasy och har spelat D&D så blir det roligt att se iaf.
WederLight
2008-08-24
Känns som ett avsnitt ur en serie. Saknar ordentlig borjan och slut. Finns massor av luckor i storyn. Men gillar man fantasy och rollspel får man ändå en kick utav det här.