3.3

Draktränaren 2

Hiccup och Toothless är tillbaka i den andra delen i trilogin om Draktränaren. De två är nu oskiljaktiga, och medan de andra i gänget utmanar varandra i den nya sporten draklopp, ger de sig ut på flygturer för att upptäcka nya världar istället. Under ett av sina äventyr hittar de en hemlig isgrotta där det bor hundratals vilda drakar och en mystisk drakryttare. De två vännerna befinner sig plötsligt mitt i en strid för att bevara freden. De inser att bara tillsammans är de starka nog att förändra framtiden för både människor och drakar?

Originaltitel How to Train Your Dragon 2
Regissör Dean DeBlois
Manus Dean DeBlois
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Action, Äventyr, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Gerard Butler (röst), Jonah Hill (röst), Kristen Wiig (röst), Cate Blanchett (röst), Jay Baruchel (röst), Christopher Mintz-Plasse (röst), Kit Harington (röst), America Ferrera (röst), Djimon Hounsou (röst), Craig Ferguson (röst), T J Miller (röst)
Betygsantal 2085

Skapad 2019-12-11 av JennyT
En otroligt skicklig film där både manus och animation gör detta till en otrolig upplevelse. Draktränaren 2 är större, bättre och charmigare än den första filmen – något jag aldrig hade rä...   Läs mer »

Zebulonm
2015-11-07
Når inte upp till ettan men ändå bra....
theFeber
2015-09-28
Inte riktigt lika bra som första filmen, men absolut väl underhållande och "gullig". Extra plus för en del "tragiska" ögonblick.
Maggan04
2015-08-22
Drakar. Kampen mellan gott och ont. Animerat. Det kan inte bli mycket bättre!
abnormal
2015-06-07
Står sig inte mot föregångaren, men är helt okej.
jingoo
2015-03-29
Snyggt gjord men lite för mycket naivt nonsens för min smak. Full med irriterande karaktärer som är oförmögna att lyssna på andra utan kör sitt eget race. Jobbigt sätt att skapa drama på.
dafreakish
2015-03-28
Ett visuellt bländande äventyr med oväntat vuxna inslag i en annars ganska vanlig story. Snudd på fyra mest tack vare utseendet men den når inte riktigt ända fram.
Noseman2005
2015-03-27
Ett klart steg uppåt från första filmen. Förhållandevis mäktigt med Pacific Rim-vibbar när alfadrakarna dyker upp. Pappa gillar! ;) 5/10
Robodan
2015-03-19
Ett lyft från första. Tyngre, djupare och framförallt snyggare. Men det är en väldigt vuxen film.
Astrojacob
2015-02-05
Animerad feelgood? Fantastiskt seriös story med massor av humor och dramatik som mixas med färger och festlig action. Femman solid.
flundblad
2015-01-23