Draktränaren 3

I nästa kapitel kommer Hicke och Tandlöse äntligen att upptäcka sina sanna öden både som byn Berks ledare, tillsammans med Astrid, och som drakledare för alla Nattfasor. Deras vänskap prövas hårdare än någonsin tidigare, när de möter både det mörkaste hot de någonsin bekämpat och en kvinnlig Nattfasa.

Originaltitel How to Train Your Dragon: The Hidden World
Alternativ titel How to Train Your Dragon 3
Regissör Dean DeBlois
Manus Dean DeBlois
Genre Äventyr, Action, Animerad, Familjefilm, Fantasy, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Jay Baruchel (röst), America Ferrera (röst), F Murray Abraham (röst), Cate Blanchett (röst), Gerard Butler (röst), Craig Ferguson (röst), Jonah Hill (röst), Christopher Mintz-Plasse (röst), Kristen Wiig (röst), Kit Harington (röst), Justin Rupple (röst)

Spook
2019-08-11
1:an och 2:an är mycket bättre.
abnormal
2019-04-19
Tyvärr inte en varken uppföljare eller avslutning på serien. Slentrianmässig och extremt förutsägbar handling och trött dialog.
Makta
2019-04-16
Sätter den på ungefär samma nivå som 2an vad jag minns. Lite löjlig i början men blir bättre efter en stund.
SID6581
2019-04-07
En okej avslutning för serien, men känns mer som ett avsnitt i en serie än en storfilm - lösningar och motstånd levereras helt enkelt för snabbt och för lätt.
Zebulonm
2019-03-10
Nä. Gillade den inte speciellt mycket. Ena barnet gillade den, det andra gjorde det inte.
haajen
2019-03-09
Det höll hela vägen! Ett fint och värdigt avslut på den här trilogin som bjuder på starka karaktärer och fantastisk animation. Manuset är måhända lite tunt men vad gör väl det? Hicke och Tandlöse är ett superbt radarpar som engagerar fullt ut.
Tobbiee
2019-02-28
Riktigt stark avslutning på vad som kan vara den bästa animerade filmtrilogin än så länge! Störde mig något på den påtvingade humorn emellanåt. Därför blir det bara en stark 4a!
myslas
2019-02-27
Ett rejält kliv upp från den andra filmen som även om den inte var dålig var en besvikelse för min del. Det saknas en del i handlingsväg även här men actionsekvenserna är inte lika många och betydligt bättre gjorda och jag tycker även humorn fungerade bättre.
Miamia
2019-02-17
En uppföljare innebär automatiskt ”mer av samma”, och så är fallet även här. Men storyn blir ändå sin egen. Och det är så snyggt gjort, jag älskar miljöerna och drakarna. Grät en skvätt i slutet...