Draktränaren 3

I nästa kapitel kommer Hicke och Tandlöse äntligen att upptäcka sina sanna öden både som byn Berks ledare, tillsammans med Astrid, och som drakledare för alla Nattfasor. Deras vänskap prövas hårdare än någonsin tidigare, när de möter både det mörkaste hot de någonsin bekämpat och en kvinnlig Nattfasa.

Originaltitel How to Train Your Dragon: The Hidden World
Alternativ titel How to Train Your Dragon 3
Regissör Dean DeBlois
Manus Dean DeBlois
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Action, Äventyr, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Jay Baruchel (röst), America Ferrera (röst), F Murray Abraham (röst), Cate Blanchett (röst), Gerard Butler (röst), Craig Ferguson (röst), Jonah Hill (röst), Christopher Mintz-Plasse (röst), Kristen Wiig (röst), Kit Harington (röst), Justin Rupple (röst)

HerrNenne
2020-07-28
Som nån säger så känns det mer som en episod i en gammal spinoff-disneyserie, fast mer utdraget. Det är helt okej, men det är liksom ingenting nytt, och att dom kör på samma gamla bookends bara förstärker ju det intrycket. Finns saker man hade velat se mer av, veta mer om. Deras nya hem. The hidden world. Man får se nån knapp minut av det, känns ovärt.
2020-05-02
How to Train Your Dragon har aldrig riktigt lyckats fånga mig även om den har flera charmig och trevliga sidor. Här märks det fort att det är något med komisk tajming och känsla som liksom inte alls resonerar med mig. Bitvis otroligt snyggt animerad och "the hidden world" är rätt magisk. Slutet bjöd faktiskt på en del gåshud och överraskande starka känslor trots att jag inte brytt mig något fram tills dess. Men slutet var verkligen fint, trots att jag tycker hela grejen dit är krystat. En slät tvåa.
dafreakish
2020-01-17
Den tredje filmen i en serie kan kännas chansartad. Men att de väntade så länge som de gjorde med att följa upp de två första filmerna gjorde historien gott. Välgjort och med bra och genomtänkta vändningar.
Marrudin
2019-10-26
Finns ju nästan ingen handling och det lilla som finns är riktigt dåligt, inte i närheten av 1an. Roliga karaktärer och scener lyfter det till 2/5.
atroxa
2019-10-24
Solid trilogi.
Spook
2019-08-11
1:an och 2:an är mycket bättre.
abnormal
2019-04-19
Tyvärr inte en varken uppföljare eller avslutning på serien. Slentrianmässig och extremt förutsägbar handling och trött dialog.
Makta
2019-04-16
Sätter den på ungefär samma nivå som 2an vad jag minns. Lite löjlig i början men blir bättre efter en stund.
SID6581
2019-04-07
En okej avslutning för serien, men känns mer som ett avsnitt i en serie än en storfilm - lösningar och motstånd levereras helt enkelt för snabbt och för lätt.
Zebulonm
2019-03-10
Nä. Gillade den inte speciellt mycket. Ena barnet gillade den, det andra gjorde det inte.