2.3

Dread

Filmen kretsar kring universitetsstudenterna Steve och Quaids försök att förstå rädslans natur genom att göra en dokumentär, experimentera och nå det uthärdligas gräns. Dread är en filmatisering av Clive Barkers novell med samma namn, som hittas i hans andra volym av Books of Blood, hyllade av Stephen King som ?skräckens framtid?.

Originaltitel Dread
Regissör Anthony DiBlasi
Manus Anthony DiBlasi
Genre Drama, Skräck, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Jackson Rathbone, Shaun Evans, Hanne Steen, Laura Donnelly, Jonathan Readwin, Siobhan Hewlett, Derek Lea, Paloma Faith, Elissa Dowling, Michelle Tate, Erin Gavin, Vivian Gray

vonadel
2017-04-24
Ännu en gång kollar jag på en film som jag är ganska övertygad om att jag inte kommer tycka är så bra. Märker ändå ganska snabbt att skådisarna funkar iaf. Verkar vara en ganska intressant story, men utvecklas snart till en ganska typisk "torture movie" eller vad man nu ska kalla det. Står i valet mellan fyra eller fem av tio, men blir till slut fem då den ändå har något. 5/10
Tatty
2014-10-09
Den får en 2a bara för att Jackson Rathbone är med i filmen och gör rollen bra. Annars förtjänar filmen mer en 1a för den var seg och inte så bra.
KyLLo
2014-10-05
Bedrövligt manus och skådespelare som tycks ha lite väl höga tankar om sig själva.
TheHorrorfan
2012-05-31
Inget vidare.
Podpolkovnik
2012-03-04
Bitvis intressant. Dock är den gravt överskattad - och det är verkligen inte nyskapande på något sett och vis.
RSTVIDEOINC
2011-09-05
En riktigt bra och spännande film. Jag blev faktiskt positivt överraskad. Själva handlingen och skådespelarna är det som gör filmen så bra. Den håller definitivt för en omtitt. Kanske att jag då rent av höjer betyget ett steg till.
todape
2011-06-06
Inte bra. De kanske skulle bekostat en ny kameralins innan de började filma.
ziferN
2010-12-27
Underhållande och lite mysig på ett skruvat och annorlunda sätt, denna fungerade helt klart att fördriva tiden med under natten. Slutet kanske inte det bästa precis men är jag den ända som tycker Abby (tjejen med födelsemärket över halva kroppen) är söt trots att hon är lite äckligt utseende vis?
Brander
2010-08-05
Jag tror inte att jag har något bra att säga om den här filmen. Möjligen att en killes historia om att vara döv var smått intressant, men i övrigt bedrövligt dålig.
bradhadair
2010-06-12