2.8

Dream Home

Cheng är en ung kvinna som ägnar all ledig tid åt sin yngre bror och sjuke far. Hennes livslånga dröm är att få äga en fin lägenhet ? en dröm hon är villig att göra allt för att uppnå.

Originaltitel Wai dor lei ah yut ho
Alternativ titel Victoria No. 1
Regissör Pang Ho-cheung
Manus Pang Ho-cheung, Tsang Kwok-cheung, Wan Chi-man
Genre Skräck, 2010-tal
Skådespelare Josie Ho, Eason Chan, Michelle Ye, Norman Chu, Lo Hoi-pang, Paw Hee-ching, Tsang Kwok-cheung, Juno Mak, Zhou Chu-Chu, Lawrence Chou, Sin Lap-man, Wong Ching

2019-03-10
Verkligen skittråkig film, men med gore-scener som dessa så är underbetyg en omöjlighet. Rackarns vilka fina scener! (7-/15)

2014-02-04
En galet dålig film! Men denna director har gjort andra filmer som är galet bra!

2012-01-21
storyn är efterbliven, strukturen är dålig och skådespel halvtaskigt. gore scenerna är bra gjorda men passar inte in i filmen. man märker att gore sceneran är där för dom vet``hur man gör`` nu och inte för att storyn behöver det. fucking retarded, skärp er folk som diggar detta.
haajen
2011-09-18
Vacklar mellan trea och fyra men det får blir det sistnämnda, brutalt våld blandat med högaktuell samhällskritik gör det här till en underhållande och smart film.

2010-12-18
Nje mest seg.
Intro
2010-12-14
Får en 2a pga morden, allt annat sög i filmen. Seeeeeeeeeeeg
100tonvalspäck
2010-12-12
Allt kändes så onödigt, tidshoppen var störande och blandningen mellan våldsamheterna och dramat fungerade mindre bra. Goreeffekterna var välgjorda och även det bästa med filmen, men det räcker inte långt när resten är så ljummet.
Bozze80
2010-11-24
Lite för mycket tidshopp för att bli riktigt intressant, dock väldigt snygg och våldsam.
CaptainAwesome
2010-11-21
Al Gore approves of this. Men jag gör det inte. Kul vinkling att morden skulle ske i ekonomikrisens vågsvall, men det räcker inte långt.
Rune2000
2010-11-21
Ett högt visuellt splatterupplevelse som bör tillfredsställa även de mest inbitna skräckfantaster. Tyvärr tar filmen sig själv på allt för stort allvar och därmed tappar den en del av sin charm.