2.5

Dream House

Den framgångsrike bokförläggaren Will Atenton slutar sitt arbete i New York City för att tillsammans med sin fru Libby och deras två döttrar, slå sig ner i den lilla pittoreska staden i New England. Samtidigt som de gör sig hemmastadda i sin nya omgivning, upptäcker de att det har skett ett brutalt brott mot den förra familjen som bott i huset.

Originaltitel Dream House
Regissör Jim Sheridan
Manus David Loucka
Genre Drama, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Daniel Craig, Rachel Weisz, Naomi Watts, Taylor Geare, Claire Geare, Elias Koteas, Marton Csokas, Rachel G Fox, Jane Alexander, Brian Murray, Bernadette Quigley, Sarah Gadon, Gregory Smith, Mark Wilson (I), David Huband

Merwinna
2022-08-19
Jag gillar egentligen inte det här upplägget; att tittaren inte vet vad som är på riktigt och vad som är (en eller flera huvudpersoners) inbillning. Och särskilt inte när det är så under en stor del av filmen, som här. Bättre om det kommer som en twist alldeles på slutet. Här är det för övrigt två twister, och riktigt säker på vad som verkligen hände är man inte ens när man sett klart... gillar inte det. Men med detta sagt, så var filmen ändå rätt spännande, mystisk och engagerande. Dock inte alls kuslig så som en skräckfilm ska vara (spökena eller de inbillade spökena var för snälla och harmlösa) - utom möjligen alldeles i början, när man trodde att det skulle bli Spökhusfilm 1A (som oftast är de bästa skräckfilmerna, enligt mig).
2018-05-15
sådana här filmer är så tröttsamma!!!!
BarryHero
2018-05-11
Oj vad snurrig de var tvungna att gora den. Kryllar av stora namn. Alla kanns bortkastade. Seg trots speltiden (84 min) och sen fylld med jumpscares.
2018-02-13
Jag har ärligt talat lite svårt för Daniel Craig. Filmen i sig är det inget fel på men jag tycker inte att Craig är särskilt övertygande. Men de andra gör bra ifrån sig.
Galivan
2017-01-07
Upplägget verkade intressant, en viss förändring var också intressant, även om den var för långsökt och orimlig. När saker och ting uppdagas borde vissa frågor utredas men det förblir ganska oklart. Det kändes på nåt sätt lovande och man var spänd på att se vart handlingen skulle ta vägen, men från en viss punkt var det som att filmen avbröts. Allting avrundades inom några minuter, på ett absurt sätt. Det är som att filmen säger sorry, det här var ett misstag från början. När man tänker efter så är dock grundpremissen som man får reda på en bit in helt omöjlig.
Jamesa
2016-05-05
Jamen, denna var helt ok. Lite oengagerande karaktärer och ett slut som en slö kniv, men ändå som sagt - helt ok. Man vill se hur den slutar.
Florian1978
2016-02-20
Fängslande. Man engageras i huvudkaraktärernas öde och filmen bjuder på en och annan oväntad vändning. Vad som förvånar mig är hur en sådan film kan få låga 35/100 på metacritic?
Engravadlax
2016-02-07
Daniel Craig som familjefar var lite skrämmande faktiskt.
Chris90
2016-01-10
Förutsägbar, men bra skådisar!
Carie
2015-09-16
Wow,, just wow, när en film får mig att tänka" what the f*ck did just happen?!" Jag blir inte mindf*cked ofta, men detta var bra!