2.7

Dreamgirls

Effie White, Deena Jones, och Lorrell Robinson är tre väninnor från Detroit som bildar en lovande trio vid namn The Dreamettes. De flyttar till New York där managern Curtis Tayor Jr. gör dem till superstjärnor. Men framgången blir inte bara en dans på rosor, då bandet genomgår problem med både avhopp och droger.

Originaltitel Dreamgirls
Regissör Bill Condon
Manus Bill Condon
Genre Drama, Musikal, 2000-tal
Skådespelare Eddie Murphy, Danny Glover, John Lithgow, Jamie Foxx, Beyoncé, Ken Page, Keith Robinson, Anika Noni Rose, Hinton Battle, Alexander Folk, John Krasinski, Jennifer Hudson, Sharon Leal, Esther Scott, Yvette Cason, Ralph Louis Harris, Mariah I Wilson

Skapad 2019-12-01 av bmo
Musikaler är inte riktigt min tekopp och om jag ska vara ärlig så var det med rätt kritiska ögon och öron jag satte mig för att se Dreamgirls. Min favorit från Babel, Rinko Kikuchi, förlorade...   Läs mer »

svältaren
2021-01-05
Herregud vilket trams. Jag klarade en timme, men bara av artighet mot mitt sällskap (en elvaåring).
Barbamuffin
2019-11-05
Bra musik, bra skådisar, ögongodis men rörig och osammanhängande.
fridenpaden
2017-09-02
Bra skådisar, bra musik men ibland blir det hela för corny.
lumberdajack
2016-12-07
Älskar musiken. Musikal, motown. Älskar det storslagna och herregud Beyonce, Jennifer Hudson, Eddie Murphy och Jamie Foxx i samma film. Hur skulle det kunna bli fel?
hasslinger
2015-05-02
Jag såg den när den kom och var då mycket yngre, då gillade jag den. Men nu när jag ser den så blir det lite för mycket kaka på kaka, allt ska vara det mest storslagna och det blir tröttsamt.
2014-12-01
Hela 8 Oscarsnomineringar fik denna film fått och jag kan inte säga att den inte förtjänar det. Denna film startar upp i ett sprakande tempo och med hjälp av fantastisk musik och starka skådepelarprestationer så hålls det höga tempo uppe filmen igenom. Särskilda hyllningar ska Eddie Murphy ha som här verkligen imponerar. Vilken sångare! 4-
yrkeschaufföre
2013-11-18
Oerhört ointressant, jag förblir dock positiv eftersom den är så många bra skådisar och Beyoncé passar perfekt i 60-talsstass.
Strömming
2013-07-30
Underskattad musikalisk fröjd för ögat.
AlbinWesley
2013-05-31
Hade inställningen att det här skulle va bra men motbevisades snabbt. Musiken har aldrig något alls med motown-soul att göra varför hela musiktemat faller platt och så även filmen. Jag sätter en tvåa för att den ser bra ut och inte är lika äcklig som en del andra filmer den får mig att tänka på.
Bambini
2013-03-19
Påminner lite om Mahogany. En extremt oengagerande film, men första första 20 minuterna är uthärdliga. Hur kan Jennifer Hudson få en oscar för sin skrik-roll?