2.8

Dreamland

Audrey bor i en husvagn i ödemarken tillsammans med sin alkoholiserade far. Hon umgås med Calista som har MS och tillsammans drömmer de om ett annat liv. En dag flyttar en ny familj in i husvagnen bredvid och den unga sonen väcker både flickornas intresse.

Originaltitel Dreamland
Regissör Jason Matzner
Manus Tom Willett
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare John Corbett, Agnes Bruckner, Justin Long, Kelli Garner, Gina Gershon, Brian Klugman, Chris Mulkey

choklatchip
2014-03-10
Så fruktansvärt jobbig film om landet "tyckasyndomsigsjälv"!
swampblues
2013-02-05
Långsam vacker White trailer thrash film.
lobsang
2009-11-15
Svensk reklambyrå goes HM med Gus van Sant-template. Isch usch äsch, se Gas, Food Lodging igen istället.
Nak
2007-12-16
snygg, långsam och ganska händelselös.
Cirrus
2007-11-04
Snyggt foto och drömsk atmosfär i hela filmen. Det var det positiva...annars är det ganska dåligt skådespeleri och tunn story. Ok att se om man vill njuta av perfekt foto och inte tänka. Den får en 3a enbart av fotot, annars 2.
micklon
2007-10-22
snyggt gjord film.
filosofen
2007-08-22
avslappnad och bra film,
svenfrSWE
2007-03-24
Vad var det för mening med denna filmen? det verkar som det bara var jag som missade poängen med den. sjukt segt tempo, med skådisar som är värdelösa. Det jag tyckte var skönt med filmen var att den var kort. tror jag aldrig hade palla med den i 2h
Anoxia
2007-03-04
Okej film med något långsamt tempo, den kändes dock inte lika stark som jag förväntat mig.
collina
2007-03-03
levde upp till mina förväntningar, som inte var så höga=) fin historia, men den går lite till överdrift ibland. duger absolut att se en tisdagkväll.