2.9

Drinking Buddies

Lukas och Kate arbetar på ett bryggeri i Chicago, där de tillbringar sina dagar med att dricka och flirta. De är perfekta för varandra, förutom att de båda redan har förhållande.

Originaltitel Drinking Buddies
Regissör Joe Swanberg
Manus Joe Swanberg
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Olivia Wilde, Jake M Johnson, Anna Kendrick, Ron Livingston, Jason Sudeikis, Ti West, Mike Brune, Frank V Ross

abnormal
2018-08-01
Väldigt välspelad och intressant, men karaktären Kate känns för oskön för att folk egentligen ska gilla henne.
fridenpaden
2016-12-18
They drink a lot, like ... A LOT! Såg fram emot Digging for Fire. Men den här är bättre.Visste att filmen skulle vara långsam, Swanbergs filmer är alltid långsamma, det är okej. Okej? OKEY!
SofiaMikaela
2016-07-14
Ganska tråkig, men trots det ett relationsdrama som kändes mer realistiskt än många andra. Det jag gillade mest är budskapet/slutsatsen som man kan dra när storyn är slut. Fräscht att det inte slutade på det där typiska viset liksom. Svag 3:a.
ulpe01
2016-01-03
Eventuellt kan det behövas några öl innan man bänkar sig framför denna rulle som jag tyckte blev lite seg emellanåt. Bra skådisar men lite för tunn story för min smak. "Story" är t.o.m. ett ord som kanske lovar för mycket. Svag trea.
annihilat0r
2015-09-10
"Drinking Buddies" är en film som får tittaren att förstå precis allt och ingenting samtidigt. Ett värmande realistiskt manus i samband med ett ovanligt autentiskt skådespel. Charmerande ljuv i all sin enkelhet. En liten pärla.
AlbertSpica
2015-08-18
Trevlig och även om inte jag heller var så nöjd med slutet så skulle jag nog kunna se om den om ett tag, men inte utan öl igen.
Canomia
2015-03-22
Överträffade mina låga förväntningar alldeles väldigt. Det känns verkligt.
Rashia
2015-02-23
Riktigt bra romantiskt drama, utan att bli typiskt hollywood.
ErikIllacia
2015-01-15
Jag gav en fyra till denna film för att kändes verklig. Det finns inget "hollywood" över denna. Bra karaktärer en enkel story är det enda man behöver för att göra en bra film. Riktigt bra film på en första dejt :)
2015-01-07
En charmig bagatell som ska vara tacksam för att fått sevärda skådespelare i form av Olivia Wilde, Jake M Johnson, Anna Kendrick, Ron Livingston och Jason Sudeikis i rollistan. När det kommer till historien glädjer det att den inte går den förutsägbara vägen utan istället känns genuin och realistiskt. Filmens tempo är väl i det långsammaste tempot men detta är väl typiskt för indiefilmens dramakomedier. Bättre skådespelare än film men sammantaget fungerar den.