3.1

Drive

Asakura är en man som lider av kronisk huvudvärk, är överdrivet punktlig och följer alla regler strikt. Varje dag, Hela hans liv går på rutin, tills dagen då en rånartrio kapar hans bil...

Originaltitel Drive
Regissör Hiroyuki Tanaka
Genre Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Susumu Terajima, Ren Ôsugi, Masanobu Ando, Kou Shibasaki, Shin'ichi Tsutsumi
Filmnummer 20316

2012-02-23
Sabu har ännu inte gjort mig besviken. Mycket bra film även om jag tycker att enstaka delar känns som att de är överflödiga. Bra skådespelare också men det är framförallt Osugi och Terajima som stannar i minnet. Enligt mig är det alltid en fröjd av se dem agera. Med tanke på att enstaka bitar känns onödiga landar betyget på en mycket stark 3a
Mikka
2011-11-29
Den har några scener som är bra, men jag gillar inte manus alls. Samurajsnuttarna känns helt malplacerade? 2-
Sanaka
2007-10-18
Säger detsamma Ningyou. Terajima är speciell han, men han fick sig en härligt lång och trevlig scen. Härlig film, Sabu är som han är. Se den.
Ningyou
2007-10-15
Synd att Terajima försvann så fort.
Nufan
2006-04-19
fin film men håller inte riktigt måttet som högre än stark 3a.
an9n
2005-01-28
Mysig.
Mr.D
2004-12-15
En stabil 3:a, hela samurai grejjen made no sense, annars mycket lättsam och bra film.
Tamago
2004-11-30
Rätt så rolig på sina ställen, men den var något andefattig.
Blärkan
2004-04-29
Håller med. Sabu's första filmer är i en helt annan division än denna.