3.7

Drive

En stuntförare i Hollywood extraknäcker som chaufför vid rån. Han åtar sig att hjälpa sin vackra granne Irenes man som har stora ekonomiska problem, men när jobbet går fel blir han måltavla för några av Los Angeles undre världs farligaste personer.

Originaltitel Drive
Regissör Nicolas Winding Refn
Manus Hossein Amini
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Ryan Gosling, Carey Mulligan, Bryan Cranston, Albert Brooks, Oscar Isaac, Ron Perlman, Christina Hendricks, Kaden Leos, Jeff Wolfe, James Biberi, Russ Tamblyn, Joe Bucaro III

Skapad 2019-12-14 av Newt
Jag har sett Drive och det jag vet säkert är att det inte är sista gången. För vissa filmer klickar helt enkelt bara och Drive är i vissa delar som ett destillat av det jag älskar allra mest me...   Läs mer »

dudson
2020-02-14
Unkig "konstnärlig" film med ubee"r seg story/handling. Ryan ser mest apatisk ut. Filmens fördelar är det snygga/stiliga våldet. Samt den läckra musiken.
Sovande_mannen
2019-08-10
Filmen är skit tråkigt och super sseeeeeeeeegggg. Fattar inte varför dom ens kom på tanken att göra den här skiten. Ryan gosling skulle haft jason statham när han gjorde crank som lärare. Ryan gosling är jätte seg i sin filmer varför? MEN RÖR DIG MÄNNISKA.
RustyFilm
2019-04-26
Huvudrollen här är en ej namngiven karaktär. En tystlåten, cool och smart kille som är en djävul på att ratta och mecka bilar. Han spelas avslappnat och smart av Ryan Gosling. Carey Mulligan spelar den snälla och söte grannen Irene, nästan lika tystlåten hon. Ett brottsdrama kan man nog kalla det och här finns de vanliga ingredienserna våld, rån och biljakter men allt är så snyggt och intelligent skapat så man baxnar. Inte trodde jag att en biljakt kunde vara njutbar. Varenda actionkliché är omkonstruerad till något som tidigare varit osett. Bravo regissör Nicolas Winding Refn.

2018-02-04
En fruktansvärt dålig film. Ingenting händer, den består enbart av tom tystnad, musikmontage och lite macho-bullshit här och var. Jag kan verkligen uppskatta ett långsamt tempo och stämningsbyggare, men det händer ju fan ingenting, där här filmen är helt jävla poänglös. Nu har jag sett den tre-fyra gånger bara för att den får så jävla höga betyg överallt och jag tänker att det kanske är mig det är fel på, men den är fan helt jävla värdelös. Jag fattar verkligen inte.
deswhip
2017-06-15
Supersnyggt filmad och högsta betyg på musiken. Filmen har en sällsynt cool, avslappnad, melankolisk stämning, sävligt tempo och bitvis bjuds man på ganska våldsam action. Filmen når inte riktigt ända fram men den är bra nära en femma. 4+
Starkbröl
2017-04-14
Too cool for school men lyckas inte riktigt. Den påminner till stora delar om Things to do in Denver when you're dead, men en Gosling med stenansikte kan inte ersätta den filmens persongalleri och han lyckas inte övertyga i sin roll heller.
Magduz
2017-01-29
På snudden till perfekt!
Iamsam
2017-01-29
Vad ÄR detta för skit? Jag trodde jag skulle va en av dom som skulle tycka den var mästerlig?! Det hände ju fan ingenting! 1+1= ingenting. Alla dör, karaktärerna har inga personligheter, slow motion action med folk man inte bryr sig om, total katastrof. Försöker va så himla cool.

2016-09-28
Fungerte helt klart bedre i gladfylla, men gjør det ikke helt for meg. Gosling har jo blitt en favoritt så jeg jøyer til -4. For denne hadde kvaliteter.
2016-09-24
Totalt värdelös.