2.2

Drive Angry

Milton är en hårdnackad brottsling som brutit sig ut från helvetet för att hitta den ondskefulla kulten som brutalt mördade hans dotter och kidnappade hans barnbarn. Han slår sig ihop med Piper - en sexig och tuff servitris med en '69 Charger, som söker egen försoning...

Originaltitel Drive Angry
Alternativ titel Drive Angry 3D
Regissör Patrick Lussier
Manus Todd Farmer, Patrick Lussier
Genre Thriller, Fantasy, Action, 2010-tal
Skådespelare Nicolas Cage, Amber Heard, William Fichtner, Billy Burke, Tom Atkins, David Morse, Katy Mixon, Todd Farmer, Charlotte Ross, Christa Campbell, Jack McGee, Pruitt Taylor Vince, Marc Macaulay, Edrick Browne, Wanetah Walmsley, Bryan Massey, Timothy Walter

2017-10-26
JPerlie
2017-10-19
Så bananas. 4 min in hade redan 7 st wtf passerat mig. Det var någon liten bit jag nickade till. Inget fan av biljakter nämligen men annars var den väldigt underhållande. Sense it makes none. Men underhållande. Tänkt som en övernaturlig fim men framstår mer som en vanlig actionflick. Nicolas Cage levererar som bara Cage kan. Inte hans bästa roll men helt ok. SPOILER Fun fact! Tydligen tackade han ja till den här filmen för att dom lät karaktären bli skjuten i ögat. Tycker det säger en del om hans val av filmer.
Murvel48
2017-04-23
Det här kan vara den absolut dummaste film jag någonsin har sett. Den är så otroligt korkad att den har ett visst underhållningsvärde - men det kan aldrig bli mer än en stark etta för skräpet.
stare
2015-12-06
Den bibehöll mitt intresse filmen igenom. Rätt kul och underhållande bitvis. En stark tvåa.
AW8
2015-08-15
Riktigt rolig oavsiktlig komedi med en intressant tolkning av helvetet.
skugge
2015-08-03
Så dålig att den blir lite bra.
Vasp
2015-07-31
Blir en svag 3.a filmen hade mer potential än vad det blev.
cruze
2015-07-31
Så dålig att den nästan blir bra, men bara nästan. Svag tvåa.
foppa99
2015-07-31
Smaken e ju olika.. men hur kan man gilla den här???
Tatty
2015-03-26
Häftig början som var spännande och lite kul. Filmen var annorlunda, skum, bra och spännande. Nicolas Cage gör rollen bra!