1.7

Driven

Bränt gummi, skrikande däck, vrålande motorer, dödsföraktande förare, spektakulära scener och intriger både på och vid sidan av racerbanan. CART-föraren Joe Tanto har lagt av efter en bilolycka, men tvingas tillbaka till hetluften i biltävlingsvärlden igen.

Originaltitel Driven
Regissör Renny Harlin
Manus Sylvester Stallone
Genre Drama, Action, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Burt Reynolds, Sylvester Stallone, Gina Gershon, Kip Pardue, Estella Warren, Til Schweiger, Stacy Edwards, Robert Sean Leonard, Brent Briscoe

Skapad 2019-11-24 av billybob
Joe Tanto har lagt av efter en bilolycka, men tvingas tillbaka till hetluften i biltävlingsvärlden igen. Hans stallchef stöder dock hellre det unga stjärnskottet istället. Först vill jag börja...   Läs mer »

Nathalena
2022-07-27
Stallones tråkigaste och sämsta roll
2022-01-19
Å, vad jag tyckte den här filmen var tråkig...

2018-03-20
Tror Stallen hadde fått mye!
2016-10-16
Apkass!
amotherscrime
2015-01-31
Minns att jag gillade den när jag var yngre men det var redan då en guilty pleasure. Detta är egentligen så uselt det kan bli.
Lotso
2014-07-05
I sin helhet en dålig film hur man än vrider och vänder på det. Och Sly skrev även manus samt var producent på filmen så han hade en hel del med filmen att göra. Vilket är rätt så tragiskt i mina ögon för jag hatar varje gång jag ser en urusel Sylvester Stallone eller Arnold Schwarzenegger film då jag verkligen älskar dem två personerna (inte bokstavligt talat). En usel sportfilm och en ännu mer sämre Sylvester Stallone film. Den sämsta Sly filmen jag har sett tillsammans med Spy Kids 3-D: Game Over!
2013-12-06
Minns att den sågades brutalt vid premiären, och visst snackar man snav genrefilm här då i princip hela kalaset är en stor reklampelare för racing och sponsorer. Soppan till trots är det ett skickligt hantverk med mycket snygg racing och alla stereotyper man kan räkna.
RichardEk
2013-07-28
Renny Harlin är en duktig actionregissör (minns Die Hard 2 och The Long Kiss Goodnight) men det här håller inte. Tävlingssekvenserna är skickligt filmade, i synnerhet är de många krascherna effektfulla. Men storyn är tunn och förutsägbar, karaktärerna schablonartade och slutet ett stimerolleende klimax (hade de borttagna scenerna varit med hade filmen fått lite mer substans). En film som i huvudsak är reklam för formel-1 cirkusen.
Raimo_1985
2013-02-10
Hopplöst usel racing-film, man kan dock garva åt eländet. Stallone sköter sig i vanlig ordning bra som skådis, men han har tyvärr använt sitt skrivna manus som hackbräda när han finhackat tio lökar. Filmen dryper av ost och lök stekt i rikliga mängder fetaste smör. Burt Reynolds sköter sig också hyfsat som sig bör, men inget räddar denna general-kalkon som får finna sig i att stå bredvid First Blood Part II och Rebel/Tjallaren, de annars sämsta Stallone-filmerna jag hittills sett. Vilken skit!
Fläskkäft
2012-07-20
Snyggt fångad med coola klipp och läckra zoomningar. Historien är ruskigt förutsägbar men jag hängde med till slutet iaf. Stallones och Reynolds rutin märks väl när man jämför med den yngre casten som tyvärr visar stor brist på erfarenhet och talang. En del väldigt dålig CGI som kunde ha gjorts bättre. Har alltid gillat Renny Harlins filmer, han kan action och han har stil och smak men han har ej fått till något riktigt bra sen nittotalet. Svag trea!!!