2.1

Drömfabriken

En utdömd manusförfattare behöver få fart på karriären igen - så han kontaktar Sarah Little, en modern musa! Men denna mytomspunna kvinna visar sig vara både divig, krävande och dyr i drift.

Originaltitel The Muse
Regissör Albert Brooks
Manus Monica Mcgowan Johnson, Albert Brooks
Genre Komedi, 90-tal
Skådespelare Albert Brooks, Sharon Stone, Andie MacDowell, Jeff Bridges, Cybill Shepherd, Lorenzo Lamas, Jennifer Tilly, Monica Mikala, Jamie Alexis, Marnie Shelton, Catherine MacNeal, Mark Feuerstein, Bradley Whitford

Gigi1943
2014-10-05
Jag gillar ju inte komedier men denna får klart godkänd, jag fnissade flera gånger. Ett tips från mig till den som ev. gör en remake: låt "musan" ersätta i slutscenen!
SOLSKEN
2007-01-19
minns inte den så bra men det får bli en trea så länge. scenen med Jim Cameron var rolig.
DannyBoy
2006-08-29
Till skillnad från vad alla andra verkar tycka tycker faktiskt inte jag denna var så dålig. Hemtrevlig, oskyldig komedi där man faktiskt undrar lite vad dealen är med musan egentligen och hur det ska gå. Kul att några kända regissörer spelar sig själva och huvudrollen är riktigt rolig emellanåt. Ett riktigt ruttet slut sänker den från trea till tvåa.
ThePatient
2005-11-21
En riktigt jobbig film, som försöker vara sensmoralrulle men inte lyckas. Vilket är rätt imponerande, men... Om Sharon Stone och Andie McDowell hade börjat tunga varandra halvvägs in i filmen hade de varit inne på något, men... icke.
ameliepoulain
2005-09-28
Jag sätter en tvåa för din skull Charlotte, men i övrigt håller jag med dig "Wikor".
trasten90
2005-03-04
Helt ok, men för skum...
Wikor
2004-07-08
bara tunn och dålig
dlundh
2002-05-29
Jag hara ingen aning om vad de ville med den här filmen, men den är varken rolig eller bra.