2.5

Drömmarnas dans

Tre historier berättas med hjälp av dans: "Circus", "Ring Around the Rosy" och "Sinbad the Sailor".

Originaltitel Invitation to the Dance
Regissör Gene Kelly
Manus Gene Kelly
Genre Musikal, Fantasy, Animerad, 50-tal
Skådespelare Gene Kelly, Igor Youskevitch, Tommy Rall, Belita, Tamara Toumanova, Claire Sombert, Carol Haney, David Kasday

JanneN
2013-08-09
Väntar man på något gott, så väntar man inte förgäves. Det sista avsnittet "Sinbad the Sailor" är ju helt underbart. I övrigt tycker jag filmen var mycket bra, men det är sista delen som gör att jag ger den högsta betyget.
Gigi1943
2012-10-06
Man måste ha siktat med en pistol mot honom - för att han skulle vara med i denna URTRÅKIGA film, jisses, jag snabbspolade halva filmen för jag hoppades att det skulle komma nån sorts handlig någon gång. Men icke, dans dans dans, hur trött blir man inte av detta, ångrar att jag slösade en filmkväll på detta (annars är ju både Fred A och Gene K hyfsade i sina filmer, men så är jag ju närmare 70 också ... !
Sznax
2012-06-10
Det sämsta med Gene Kellys vanliga filmer är hans långa danssolon. Här får man 90 minuter med långa danssolon. Det är i längden oerhört tröttsamt. Sista delen om Sinbad är kul (tack vare de fina animationer) men eftersom att den ligger sist så är man redan dödstrött. Sedan förstår jag inte varför det måste läggas in så många töntiga klichéer i filmen (speciellt i första delen). Betyg 4.1
HerrArne
2007-07-04
Sista delen med Gene Kelly dansande i och med animationer är charmig.
Unleashed747
2006-02-20
Mara Jade: Jag vill absolut minnas att de i dokumentären "Gene Kelly - ett liv i dans" säger att detta var hans drömprojekt. Men han ville ha en film med bara dans, men inte vara med själv. Han blev dock tvingad av bolaget eller annan faktor.
MaraJade
2006-02-19
Kelly ville inte vara med? Detta var ju hans drömprojekt..
Unleashed747
2005-12-10
Ren dansfilm. Kelly ville inte vara med själv, men tvingades!
Kurosawafan
2005-08-15
handling?
icecubette
2005-01-16
En vacker film men dock endast för folk som skulle kunna tänka sig 1 1/2 timme av balett. Inget för de ofrälsta.